Google и Uber стартираха като приятели, след което станаха конкуренти, а сега вече ще се изправят един срещу друг в съдебна битка със залог контрол над бъдещето на транспортните услуги.

Компанията на Google за самоуправляващи се автомобили Waymo обвинява Uber в кражба на технологии, които компанията използва в разработките на собствените си самоуправляеми коли, пише businessinsider.com.

Според обвинението, подадено в съда в Сан Франциско, бивш инженер на Google е откраднал дизайна на технологията LiDAR - лазерен сензор, използван от самоуправляващите си автомобили, за да очертават траекторията си по пътя на движение.

"Незаконното присвояване на тази технология е като да откраднеш тайна рецепта от компания за напитки“, посочват от Waymo в публикация на своя блог.

"Otto и Uber взеха интелектуална собственост на Waymo, така че сега могат да избегнат риска, времето и разходите около самостоятелната разработка на тяхна собствена технология", посочват от Waymo. Според тях, в технологията са инвестирани около половин милиард долара, които са отишли в стартъпа Otto и са съживили замръзналата програма на Uber.

"Приемаме твърденията срещу служители на Otto и Uber сериозно и ще разгледаме случая много внимателно“, сочи изявление на Uber.

Във вихъра на събитията се намира Антъни Левандовски – един от първите разработчици, работил по самоуправляващата се кола на Google. През януари 2016 г. Левандовски напуска технологичния гигант, след 9 години работа в компанията, за да основе Otto – стартъп, занимаващ се с самоуправляващи се товарни автомобили. Шест месеца по-късно Uber придобива Otto в сделка, оценявана на 680 млн. долара.

Според Waymo, Левандовски е „изтеглил около 14 хил. строго конфиденциални файлове, съдържащи дизайна на разнообразни хардуерни системи, включително дизайна на LiDAR”, 6 месеца преди да напусне Google.

Левандовски е поставил специален софтуер на своя служебен лаптоп, за да си осигури достъп до сървърите с дизайни на Waymo, твърдят в обвиненията си от компанията. Служителят изтеглил 9.7 GB конфиденциална информация, съдържаща разнообразни данни.

Антъни Левандовски, който сега работи за Uber и Otto, е изтеглил и „допълнителна строго конфиденциална информация“, свързана със системите около LiDAR, добавят в обвиненията си от Waymo.