Компанията за мебели IKEA планира въвеждането на нов бизнес модел – продажба на продуктите й чрез онлайн платформи различни от нейната собствена. Това означава, че съвсем скоро потребителите биха могли да закупят мебели IKEA от онлайн търговци като Amazon, eBay, Alibaba и други.

Това стана ясно от думите на изпълнителния директор на Inter IKEA Group Торнбьорн Лууф, предава Reuters, цитирана от CNBC. Новата политика в компанията ще стартира тестовия си период през следваща 2018 година.

„На нашата дигитална платформа, продаваме единствено нашите продукти чрез собствения си уебсайт, и виждаме как конкурентната среда се променя“, казва Лууф.

Лууф не споделя, с кои онлайн търговци планират да работят, но споделя, че засега няма подписани договори с никого. По думите му, тестовият период ще даде представа на IKEA какво ще представлява в бъдещето онлайн търговията.

IKEA са познати с магазините си, в които потребителите имат огромна свобода по време на пазаруване, като до този момент, компанията никога не е продавала продуктите си чрез обект различен от техния собствен. В последно време има примери, за търговски обекти с по-малък размер, като опит на компанията да се приспособи към новите тенденции в пазаруването.

През фискалната година до август 2016 година, онлайн продажбите на IKEA Group, която притежава повечето магазини IKEA по света, скачат с 30% до 1.4 млрд. евро – малка част от общите приходи, които записват ръст от 7% до 34.2 млрд. евро.