В Агенция „Пътна инфраструктура" отвориха ценовите оферти на допуснатите участници в открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Определяне на изпълнител за допълнително проектиране и строителство на обкет: Автомагистрала „Марица" (А-1) „Оризово - Капитан Андреево", участък: Лот 1 „Оризово - Димитровград", от км 5+000 до км 36+400.

Дължината на отсечката е 31.4 км. 12 бяха участниците, допуснати в откритата процедура. Ценовите оферти на 5 от тях обаче не бяха отворени.

Първата ценова оферта, която бе отворена публично, бе на Кооператива Муратория Чементисти - Чи Ем Чи ди Равена, като предложената цена за изпълнение на договора е 133 129 678 лева без ДДС. По първоначална информация, това е и участникът с най-ниската предложена цена.

Следващата отворена ценова оферта е на стойност 154 510 570 лева без ДДС и е на фирмата Терна АД.

Ценовата оферта на Консорциум Марица 1 е 138 850 000 лева без ДДС.

Актор АСД предложи цена от 139 600 000 лева без ДДС.

Участникът Джей енд Пи - Авакс С.А. бе предложен за отстраняване от комисията и ценовата оферта не бе отворена.

Обединение Марица 1 ДЗЗД, в който влиза и Пи Ес Ай (дъщерна компания на Трейс Груп Холд) предложиха цена за строителство 139 700 000 лева без ДДС.

Ценовата оферта на Консорциум „Марица - Алпине - СК 13" е 139 777 777 лева без ДДС.

Консорциум Щрабаг България - Марица 1 предложи цена от 187 383 916.16 лева без ДДС.

Участниците Маша Иншаат Ве Тиджарет А.Ш., Сдружение Салваторе Матарезе АД - инж. Клаудио Салини Гранди Лавори АД, Консорциум Рубау Софстрой, Пицароти ИПС - Лот 1 ДЗЗД бяха предложени за отстраняване от комисията и ценовите им оферти не бяха отворени.

Протокол от откритата процедура ще бъде изпратен в Министерство на транспорта за проверка и контрол и в рамките на 5 работни дни министерството ще се произнесе с решение за избор на строител. Участниците ще получат решението на възложителя, съобщава АПИ.

„Никога не е имало толкова малко отстранени участници и това за мен е изключителен рекорд, изключително състезание, невероятна конкуренция. Дълбоко впечатлен съм". Това заяви пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев след отварянето на ценовите офертите, предаде Фокус. Той припомни, че за строителството на Лот 2 от Автомагистрала „Тракия" в АПИ бяха постъпили 8 оферти, като 4 от тях бяха отстранени.

„За мен са важни 2 неща - офертите на компаниите стават все по-професионални, все по-добри, така че има малко отстранени и много, участващи в състезанието. Второ, това е една изключителна ценова битка, при която вече няма абсолютно никакво съмнение къде са реалните цени за изпълнението на подобни проекти в България след кризата", каза още министърът.

На въпрос - дали само ниската цена ще определи кой ще е изпълнител на поръчката, той отговори, че„никога в историята на последните 10 години, от това, което съм виждал в АПИ, не е имало 4 компании, които играят в рамките на 1 млн. лева". Според него, това доказва, че средата е честна и конкурентна, и че в нея компаниите дават всичко от себе си.

„Гордея се с това, което АПИ е направила като процедура", добави Плевнелиев.