Какво може да обедини едни от най-големите производители на автомобили в света? Надпреварата с бъдещето.

Renault, Nissan и Mitsubishi обявиха, че ще работят съвместно по нова концепция за автономни и електрически коли.

Концерните планират пускането на тяхната напълно автономна кола в срок до 5 години. Новоизлюпеният отбор си е поставил цел да се превърне в лидер на автономни таксиметрови автомобили, става ясно от съобщение, разпространено до медиите, предава CNN.

Nissan вече може да се похвали с най-продавания в света електрически модел - Nissan Leaf. Това обаче не е достатъчно, като трите компании обявиха, че до 2022 г. ще пуснат на пазара 12 нови напълно електрически коли.

Планира се новите коли да могат да изминават 600 километра с едно зареждане на батерията, която ще предлага 30% по-нисък разход. Това би позволило 15-минутно зареждане на батерията да осигурява 230 километра пробег.

За сравнение, в наши дни зареждане с такава продължителност носи 90 километра пробег.

По отношение на автономната технология, компаниите планират превозни средства, които да могат да пътуват в условията на автомагистрала. Първоначално обаче тези коли ще се нуждаят от водач, който да следи дали всичко е наред. Това проект изглежда сходен с автопилота на Tesla или системата ProPilotAssist на Nissan.

До 2020 г. компаниите планират да развият автономната си система до степен тя да е приложима в градска среда, което предполага, че човешката намеса дотогава трябва да е сведена до минимум.

Две години след това производителите смятат да пуснат на пазара напълно автономна кола, която няма да има нужда от човешка намеса в нито един от възможните казуси по пътя.

Компаниите представиха и ново лого, изобразяващо тяхното партньорство (на снимката).

Mitsubishi се управлява от Nissan, която успя да поема контрол над компанията през миналата година, след голям скандал с надценени данни за икономичността на техните двигатели.

Тогава акциите на Mitsubishi се сринаха с 45%, а придобиването на книжа от страна на Nissan се счете като жизненоважна помощ за оцеляването на японската компания.

Трите компании оперират като отделни играчи, но с общ ръководител в лицето на Карлос Гон. Всяка компания притежава акции от другите две.

Трите концерна, взети заедно, надминават Volkswagen като най-голям автомобилен производител в света, сочат данните за първото полугодие на тази година.