Китайски гигант придоби 5% от Tesla на Илон Мъск

3496
Китайски гигант придоби 5% от Tesla на Илон Мъск

© Pixabay

Илон Мъск си има нов приятел в Китай. Технологичният и гейминг гигант Tencent придоби 5% от компанията Tesla срещу сумата от 1.8 млрд. долара.

Огромната компания е оглавявана от своя срамежлив изпълнителен директор „Пони” Ма Хуатенг. Пазарната оценка на Tencent достига 275 млрд. долара, като засенчва по този показател друг азиатски гигант – Alibaba.

Китайската компания притежава приложението WeChat, което се ползва от 889 млн. активни потребители, като през него, освен комуникация, може да се осъществява плащане на сметки, играене на игри и други.

Tencent също така е най-големият разработчик и разпространител на видео игри в Китай, като в световен мащаб държи голям дял от тази индустрия.

Така възниква въпросът защо компания, позната със своите видео игри и приложения за комуникация, инвестира в популярна корпорация за електрически автомобили?

Технологичните компании винаги се стремят към следващото голямо нещо. Към днешна дата това означава изкуствен интелект и така нареченият интернет на нещата, които ще играят голяма роля в разработването на самоуправляващи се превозни средства и свръзани автомобили.

„Гейминг индустрията е действително напреднала в сфери като изкуствения интелект”, посочва Кити Фок, анализатор в компанията за проучвания IDC, базирана в Пекин.

„Инвестицията на Tencent в Tesla може да помогне в интегрирането на изкуствения интелект”, казва Фок.

Илон Мъск основава нова компанияНякак си милиардерът Илон Мъск успя да намери време и да стартира още една нова компания.

Свързаните автомобили ще са следващата голяма иновация в автомобилната индустрия, смята Ка Леонг Ло, автомобилен анализатор в Maybank, предава CNN.

В близко бъдеще „ще има много връзки между превозните средства, инфраструктурата и хората”, казва анализаторът. „Поради това Tencent се интересува от Tesla”, добавя той.

Китайският технологичен гигант също така търси начин за по-сериозно световно присъствие.

„Много повече хора в САЩ знаят за Alibaba”, казва Фок. По думите й, инвестицията в Tesla е „добре за техния глобален бранд”.

Това не е първият опит на китайската компания да придобие голям американски бранд. Преди години Tencent тихо инвестира в Snapchat, според публикации на TechCrunch. Съоснователят на Snapchat Еван Шпигел даже е посочвал китайската компания като модел за подражание.

Tencent не казват много относно влизането в Tesla.

„Споделяме визията на Tesla за създаване на по-добро бъдеще за планетата”, казва президентът на компанията Мартин Лау.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg