През миналия месец юли американците са прекарали общо 302 млрд. минути онлайн, съобщава сп. „Форбс“, като се позовава на данни на comScore.

Преди години интернет се използваше главно за три неща – e-mail, купуване на книги и порно. В днешно време обаче съществуват нови мании, като гледането на клипове в YouTube и общуване чрез социалните мрежи Facebook, MySpace, LinkedIn и др.

Какво правят хората, когато са онлайн? На този въпрос се стреми да отговори сп. “Форбс, като се позовава на класацията на Nielsen Online на 20-те най-посещавани интернет страници в САЩ и сравнява данните за юли тази година и юли 2005 г.

Първото място не е изненадващо – Google. Преди три години Google бе само една търсачка, а днес е още e-mail, новини, карти и снимки. Потребителите днес прекарват средно 78 минути в сайта спрямо 40 мин. преди 3 години.

Впечатление прави, че интернет си остава най-вече място за търсене на информация – петте най-посещавани сайта в САЩ са Google, Yahoo!, MSN, Microsoft и AOL Media Network – четири от тях са портали към други сайтове.

Според Forrester най-популярната дейност онлайн е проверяването на e-mail (221 млн американци казват, че това е основната причина да ползват мрежата). 82% от тях посочват, че проверяват пощата си най-малко един път на седмица. 55% от запитаните са банкирали през интернет в последните 3 месеца. Други популярни отговори са видеоигри (24%), купуване на самолетни билети (23%) и резервиране на хотелски стаи (20%).

Изключително успешни са и сайтовете за развлечение – като YouTube – шестият най-посещаван сайт в САЩ. За миналия месец той има 75 милиона уникални посещения. През 2006 г. сайтът бе купен от Google за 1.65 млрд долара.

Само преди три години Facebook бе под номер 236 в класацията на най-посещавани сайтове, а днес е на номер 16!

Определено се забелязва, че сайтовете, чието съдържание е от части, или изцяло, “качено” от самите потребители, са едни от най-популярните в света. Например енциклопедичният сайт Wikipedia се изкачва от номер 57 до номер 9 в класацията за три години.

Остава проблемът с това, че в такива сайтове възможностите за печалба са ограничени.

Особена популярност в последните години набраха и блоговете. Много компании разбраха колко важни са мненията на блогърите за бизнеса им – хората все по-често обсъждат продукти и услуги в интернет пространството и коментарите в блоговете станаха един от основните фактори за много американци, когато избират дали да закупят даден продукт (услуга и така нататък) или не.

Друг проблем в днешно време е, че работодателите не могат да бъдат съвсем сигурни до колко служителите им използват интернет по въпроси, свързани с работата.

По-долу можете да видите как изглеждат топ 10 на най-посещаваните сайтове от американците през юли 2008 г и три години по-рано - през юли 2005 г.

А как ли ще изглежда този списък след три години? Ако можете да предвидите това, е вероятно е през 2011 г. да бъдете милионер!

Номер 10 тази година - Apple
Уникални посещения за месеца – 50 694 000
Средно прекарано време в сайта: 1:12:10

Номер 10 юли 2005 г - Weather Channel
Уникални посещения за месеца – 31 508 000
Средно прекарано време в сайта: 0:30:41

Номер 9 тази година - Wikipedia
Уникални посещения за месеца: 51 786 000
Средно прекарано време в сайта: 0:20:49

Номер 9 през юли 2005 г. - Real
Уникални посещения за месеца: 35 707 000
Средно прекарано време в сайта: 0:47:37

Номер 8 тази година - eBay
Уникални посещения за месеца: 56 111 000
Средно прекарано време в сайта: 1:49:30

Номер 8 през юли 2005 г. - Amazon
Уникални посещения за месеца: 35 891 000
Средно прекарано време в сайта: 0:21:29

Номер 7 тази година: Fox Interactive Media
Уникални посещения за месеца: 70 103 000
Средно прекарано време в сайта: 2:06:53

Номер 7 преди три години: MapQuest
Уникални посещения за месеца: 39 269 000
Средно прекарано време в сайта: 0:13:03

Номер 6 тази година: YouTube
Уникални посещения за месеца: 74 809 000
Средно прекарано време в сайта: 1:02:57

Номер 6 преди три години: eBay
Уникални посещения за месеца: 51 122 000
Средно прекарано време в сайта: 2:04:49

Номер 5 тази година: AOL Media Network
Уникални посещения за месеца: 91 776 000
Средно прекарано време в сайта: 3:40:40

Номер 5 преди три години: AOL
Уникални посещения за месеца: 74 095 000
Средно прекарано време в сайта: 6:32:59

Номер 4 тази година: Microsoft
Уникални посещения за месеца: 92 318 000
Средно прекарано време в сайта: 0:38:01

Номер 4 преди три години: Google
Уникални посещения за месеца: 76 198 000
Средно прекарано време в сайта: 0:40:20

Номер 3 тази година: MSN/Windows
Уникални посещения за месеца: 99 512 000
Средно прекарано време в сайта: 2:12:36

Номер 3 преди три години: MSN
Уникални посещения за месеца: 91 049 000
Средно прекарано време в сайта: 1:43:55

Номер 2 тази година: Yahoo!
Уникални посещения за месеца: 116 178 000
Средно прекарано време в сайта: 3:33:00

Номер 2 преди три години: Microsoft
Уникални посещения за месеца: 92 457 000
Средно прекарано време в сайта: 0:42:32

Номер 1 тази година: Google
Уникални посещения за месеца: 123 161 000
Средно прекарано време в сайта: 1:18:24

Номер 1 преди три години: Yahoo
Уникални посещения за месеца: 98 485 000
Средно прекарано време в сайта: 3:13:25