Кредитната криза удари и английския футбол

527
Кредитната криза удари и английския футбол

Футболистите от Манчестър Юнайтед носят на фланелките си надпис AIG, който вече може да бъде сменен с USA, пише Bloomberg.

Правителството на САЩ придоби American International Group (AIG) срещу заем от 85 млрд. долара, което му дава контрол над спонсорството на екипа на Манчестър Юнайтед. Това е и един от най-разпознаваните екипи в света, след като клубът спечели две от най-големите клубни състезания във футбола през миналия сезон.

Висшата лига на Англия се превръща в табло с жертвите от световната кредитна криза. Играчите на Нюкясъл носят логото на Northern Rock Plc, британска ипотечна банка, която беше национализирана през февруари. Лондонският Уест Хям миналата седмица загуби своя спонсор XL Leisure Group Plc, след като туроператорът беше принуден да преустанови всичките си полети поради липса на средства. Уест Бромич Албион пък не успя да намери спонсор за своята фланелка, след като спечели промоция за Висшата лига.

Обикновено сделката за логото на екипа на един отбор носи и най-големите спонсорски приходи за клуба. AIG, която сключи сделка с щатското правителство преди два дни, е във втората година на четиригодишен договор с Манчестър Юнайтед на стойност 56.5 млн. паунда (102.9 млн. долара).

През тази година приходите на Висшата лига точно от такива сделки са паднали на 67 млн. паунда, в сравнение с около 75 млн. паунда година по-рано. Това е и първата година, в която приходите отчитат спад.

Мачът между Уест Бромич Албион и Уест Хям, изигран през миналата седмица, беше първият в 16-годишната история на Висшата лига, в който и двата отбора не рекламираха спонсор на фланелките си. И тъй като XL Leisure фалира само ден преди мача, играчите на Уест Хям носеха лепенки върху надписа с името на компанията.

Положението е толкова неясно, че дори и букмейкърите с включват в играта. Ирландският Paddy Power вече приема залози за това кой ще е следващият отбор, който ще съобщи, че прекратява настоящия си спонсорски договор.

Висшата лига генерира приходи от над 1.5 млрд. паунда годишно и тези от спонсорство са част от общата сума. Манчестър Юнайтед например е спечелил 49.3 млн. паунда от телевизионни права през миналата година, както и допълнителни 42.9 млн. евро от спечелването на Шампионската лига.

Собственикът на отбора американецът Малкълм Глейзър засега не разкрива плана за действие в случай на загуба на основния спонсор на клуба AIG.

Отборът, който има три европейски титли и е печелил първенството на Англия 17 пъти, няма да има проблеми с намирането на нов спонсор, според Стефан Шимански от лондонското Cass Business School.

От Уест Бромич обявиха миналата седмица, че водят преговори с няколко заинтересовани кандидати. Малко вероятно е обаче клубът да получи повече от 1 млн. паунда за подобна сделка.

От Уест Хям пък не планират да обявят името на нов спонсор преди следващия им мач с Нюкясъл този уикенд.

Клубът от Източен Лондон е получил 2.5 млн. паунда по тригодишния си договор с XL, който е на обща стойност 7.5 млн. паунда.

Един английски отбор си спести всички тези проблеми. Това е Астън Вила, собственост на щатския милиардер Ранди Лърнър. Клубът отблъсна всички спонсорски атаки и вместо това предложи синьo-червената фланелка на местния детски хоспис Acorns.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg