Продажбите на кубински пури са се увеличили със 7% през 2007 г. до 402 млн. долара (270 млн. евро), обяви държавната компания за производство на тютюневи изделия Хабанос (Habanos S.A.), цитирана от Асошиейтед прес.

Независимо от забраните за пушене на много места по света общите продажби на кубински пури са се повишили, съобщи вицепрезидентът на Хабанос Мануел Гарсия, без да посочва причината за добрите резултати на компанията.

Кубинските пури покриват 80 процента от световния пазар - без да се смята пазарът в САЩ, които въведоха търговско ембарго над кубинските продукти от 1962 г., информира БТА.

Потребителите на кубински пури през изтеклата година са били най-много в Испания, Франция, Германия, Швейцария и на вътрешния кубински пазар. В същото време продажбите в Канада са спаднали със 7% след влизането в сила на строги закони, забраняващи пушенето, посочи Гарсия.

Както и при виното, вкусът на качествения тютюн зависи от почвата и климата, при които се отглежда. Слънчевите плантации в западната провинция Пинар дел Рио, където преобладават влажни почви, направиха кубинските пури известни от векове.

Повечето от тях се произвеждат на острова, свиват се на ръка и се изпращат на преференциални клиенти.

Хабанос, основана през 1994 г. като смесено дружество от кубинското правителство и испанско-френската тютюнева компания Алтадис (Altadis S.A.), произвежда 27 водещи марки пури.

Миналата година най-продаваните дълги тънки пури бяха Монтекристо (Montecristo), въпреки че по-скъпитe Коибас (Cohibas) отчетоха най-голяма печалба, съобщи Гарсия, цитиран от АП.