Комисията за защита на конкуренцията разреши сделката между Бритиш Американ Табако и Булгартабак, става ясно от съобщение, публикувано на сайта на регулатора.

Така БАТ официално ще може да придобие някои от най-популярните марки цигари на българския тютюнев холдинг, а именно Victory, Eva Slim и GD, както и една от дистрибуционните му фирми.

Според КЗК, двете компании не са конкуренти по отношение на продуктите, които предлагат, тъй като БАТ има 20%-30% пазарен дял у нас във високия ценови клас цигари, а Булгартабак притежава 50-60% от пазара при ниския ценови клас.

В резултат на концентрацията, пазарният дял на БАТ у нас ще достигне 40-50%, пише в решението на регулатора.

„Въз основа на направения анализ в ценовите класове, в които са представени и двете страни, има присъствие на най-малко три основни конкурента. Следва да се отбележи, че марките цигари, присъстващи на пазара, са силно диверсифицирани, а потребителите разполагат с богат избор във всеки качествен сегмент и ценови клас”, пише в решението на КЗК.

Според регулатора, всеки от установените конкуренти има възможност да препозиционира съществуващите марки или да въведе нови марки в определени класове и по този начин да разшири своята целева група в „средния“ и „над средния” класове.

„С оглед на гореизложеното и предвид структурата на пазара, може да се приеме, че планираната сделка няма да доведе до установяване или засилване на господстващо положение на придобиващото предприятие”, пише в съобщението.

Очаква се размерът на сделката да достигне сумата от 100 млн. евро. Пълното финализиране на концентрацията се планира да завърши към средата на настоящата година.

Собственик на Булгартабак е австрийското дружество „БТ Инвест”, което приватизира тютюневия холдинг за сумата от 100.1 млн. евро в края на 2011 г. Тогава БАТ бе посочван като един от потенциалните купувачи на Булгартабак, но компанията така и не взе участие в процедурата по приватизация.