Компанията Lego постигна рекордни продажби през миналата година, но така и не успя да измести Mattel и тяхната кукла Барби като най-голям производител на играчки в света.

Популярният пластмасов конструктор отчита ръст в продажбите от 6%, достигайки приходи от 5.38 млрд. щатски долара към края на 2016 г. Това обаче е сериозно забавяне спрямо постигнатото увеличение от 25% година по-рано.

Според финансовия директор на Lego Джон Гуудуин, „представянето през 2016 г. е абсолютно феноменално, някои даже биха казали свръхестествено“. По думите му, забавянето в ръста може да се опише като установяване на „по-устойчиви нива на растеж“, пише BBC.

Продажбите на Lego са силни във Великобритания и на другите европейски пазари, което обаче не може да се каже за пазара в САЩ, въпреки увеличените разходи за маркетинг.

The Star Wars Millennium Falcon (космически кораб от Междузвездни войни) отново е най-продаваната играчка на компанията, следвана от Amusement Park Roller Coaster (увеселително влакче) и Porsche 911 GTS RS (няма нужда от представяне).

Новият изпълнителен директор Бали Падда посочва, че компанията ще положи усилия за увеличаване на пазарния си дял в САЩ. По думите му, Lego вижда голям потенциал и в китайския пазар. Британецът Падда е първият изпълнителен директор на датската компания, който е чужденец.

Китай заема сериозна част от стратегията на новия шеф, но Lego може да срещне сериозни проблеми на този пазар поради многобройните китайски имитации на конструктора.

През миналата година Lego продаде 75 млрд. части, 3 700 модела, пускайки нови 335 комплекта на пазара.

На фона на това, американската Mattel отчете продажби за $5.46 млрд. през миналата година, което бе достатъчно да остане едни гърди пред Lego, въпреки лек спад в приходите от 4% на годишна база. Третият най-голям производител на играчки в света е Hasbro, известен със серията си My Little Pony.

Приходите от продажби на корпорацията достигнаха 5.02 млрд. щатски долара през миналата година.