Социалната мрежа за професионалисти LinkedIn не успя да постигне споразумение с Русия относно възстановяването на публичния достъп до сайта от територията на страната, става ясно след изявление на руския комуникационен регулатор.

Русия блокира достъпа до LinkedIn миналата година, след като съд постанови, че компанията нарушава една от местните регулации. Според законодателството, компанията е длъжна да използва сървъри, намиращи се на руска територия, за съхранение на лични данни на руски потребители.

Двете страни - компанията, притежаваната от Microsoft, и руският регулатор Роскомнадзор, бяха обявили, че ще разрешат проблема, но очевидно разговорите не са преминали успешно.

"Вярваме, че покриваме всички регулаторни изисквания и въпреки разговорите с Роскомнадзор, включващи среща в Москва през декември 2016 г., не успяхме да постигнем разбирателство, което да доведе до вдигане на забраната за LinkedIn на територията на Руската федерация“, казва говорителят на социалната мрежа.

Роскомнадзор посочва, от своя страна, че LinkedIn е отказала да премести сървъра си, съхраняващ личните данни на руснаци, на територията на Русия, като по този начин компанията е „потвърдила липсата на интерес за работа на руския пазар“.

От LinkedIn заявяват, че платформата ще остане достъпна на руски език с надеждата, че в бъдеще ще възстанови услугите си в страната.