Мадона и Селин Дион са привлекли най-много зрители на концертите си през 2008 г., като всяка от тях е продала билети на стойност над 200 млн. долара за своето шоу, предаде Ройтерс.

Поп-изпълнителките заеха челните две места и в Северна Америка, където се провежда около 40% от световния концертен бизнес. Турнето на Мадона "Sticky & Sweet" събра 281.6 млн. долара от 17 страни, като феновете от Северна Америка допринесоха със 105.3 млн. долара.

Френско-канадската певица Селин Дион събра 236.6 млн. долара от 24 страни, като северноамериканските й фенове допринесоха с 94 млн. Американските турнета на двете певици заемат 8-мо (Мадона) и 12-то (Дион) място в класацията на Pollstar.

Рекордът се държи от турнето на Rolling Stones, събрало рекордните 162 млн. долара през 2005.

40-годишната Дион може би е най-усилено работещата звезда в шоубизнеса. Всяко от турнетата й от 2003 г. насам е влязло в топ 10 класацията на Pollstar.

Другите звезди в челната петорка на Pollstar бяха Bon Jovi (176.3 млн. долара), Брус Спрингстийн (165.8 млн. долара) и миналогодишните северноамерикански шампиони the Police (120.6 млн. долара).

През тази година в Северна Америка по-малко хора са посещавали концерти, но феновете са били готови да платят дори повече въпреки рецесията.

Продажбите на билети за челните топ 100 събития са спаднали с 3%, но общата сума на продадените билети е с 4.3% по-висока от миналогодишната, като възлиза на 2.38 млрд. долара.

Източник: БГНЕС