Веригата за бързо хранене McDonald’s вече няма да е спонсор на Олимпийските игри. Компанията прекратява своя продължаващ десетилетия договор с Международния олимпийски комитет, който трябваше да изтече след игрите в Токио през 2020 година.

McDonald’s работят с МОК от 1968 година, когато доставят хамбургери на атлетите по време на Зимните Олимпийски игри в Гренобъл, Франция. Официално компанията става спонсор на Олимпийския комитет на САЩ през 1976 година, като до ден днешен партньорството им продължава.

През 1984 година, McDonald’s пуска промоция на име „Когато САЩ победи, печелиш ти”, която дава безплатна храна на потребителите, всеки път когато американец спечели медал. Тогава промоцията води до дефицит на сандвича БикМак в някои региони, тъй като американските спортисти постигат доста добри резултати, припомня CNN.

Международният Олимпийски Комитет посич, че решението за прекратяване на спонсорския договор е взаимно. Раздялата влиза в сила веднага при условието McDonald’s бъде спонсор за последен път на Зимните Олимпийски Игри в Пьонгчан, Южна Корея. Компанията ще оперира ресторанти в Олимпийския парк и в Олимпийското село, като ще може да се промотира като спонсор на игрите.

За разлика от гореописаното условие, олимпийските реклами на McDonald’s в рамките на САЩ ще бъдат спрени веднага.

Майкъл Пейн, бивш маркетинг директор на МОК, посочва, че раздялата е била логична.

„McDonald’s са партньори от доста дълго време, което е скъпо”, казва експертът. „Освен това е достигната точка, в която McDonald’s вече трудно се справят. Те виждат себе си като собственик на категория храни.”, казва Пейн.

Експертът все пак посочва, че прекратяването на договора е странно, особено от McDonald’s, които са важен спонсор и от от доста дълго време.

По време на церемонията по откриването на последните Летни Олимпийски Игри в Рио де Жанейро, имаше 100 деца изпратени в Бразилия от McDonald’s.

Промените може и да са част от новата стратегия на компанията. Новият изпълнителен директор, който пое управлението през 2015 година, вижда бъдещето на веригата за бързо хранене в онлайн операциите – поръчки и доставки от резстояние.

Няколко други големи компании също се отдръпнаха от Олимпийските игри. Budweiser и TD Ameritrade прекратиха спонсорските си договори. Тяхното партньорство бе само с Олимпийския комитет на САЩ, но не и с МОК. Американският олимпийски комитет пое и още удари след като AT&T, Citi и Hilton също предпочетоха да изтеглят подкрепата си.

Оттеглянето на McDonald’s идва след слабите резултати по отношение на брой зрители гледали последните Олимпийски игри в Бразилия.

Медийният гигант NBC, който притежава правата за излъчване на игрите до 2032 година, посочва спад на рейтинга през миналата време до средно 25.8 млн. зрители. За сравнение, игрите в Лондон през 2012 година се радваха на средно 31.1 млн. зрители.