Стартираща компания за онлайн идентификация на хора набра финансиране в размер на 30 млн. долара, като един от инвеститорите е гигантът Microsoft.

Британската компания Onfido е разработила продукт, който позволява на различни бизнеси да потвърждават идентичността на хора онлайн.

Така например, банково мобилно приложение може да изисква от потребителя да заснеме снимка с телефона на личните си документи, след което да си направи селфи. Софтуерът на Onfido ще сравни двете изображения, за да потвърди идентичността на потребителя.

„Светът се движи онлайн, но средствата, чрез които се извършва проверка на идентичността, са останали в офлайн света”, коментира Хюсейн Касай, изпълнителен директор на Onfido, предава CNBC.

По думите на Касай, набраните средства ще бъдат използвани за финансиране на разработката на технологията. Освен това средствата ще помогнат и за навлизането на нови пазари.

„Има голям интерес в Латинска Америка и Далечния Изток, като ще използваме това, за да се разрастнем в тези региони”, казва Касай.

Сред инвеститорите в стартиращата компания са Crane Venture Partners, Microsoft и досегашните вложители от Salesforce Ventures.

Общата сума, която е набрала Onfido, достига 60 млн. долара, след като през април миналата година успя да си осигури 25 млн. долара отново от звена за рискови инвестиции.

Клиенти на Onfido засега са около 1500 компании, главно от сферата на финансовите технологии и финтех индустрията, посочва шефът на стартъпа.

Сред тях са компанията за платежни услуги Square и виртуалната банка Revolut.

Според Касай, технологията ще помогне за привличането към банковата система на хората, които досега не са имали банкова сметка.