Над 90% от жителите на трите най-големи града в Мексико заявяват, че купуват и ползват пиратски стоки, особено музикални дискове, сочи последно изследване, изнесено тази седмица.

Най-често подобни продукти закупуват младите хора на възраст между 16 и 24 години, според изследване, направено от изследователската компания Ipsos-Bimsa.

Изследването е направено в Мексико Сити, Монтерей и Гуадалахара, като сочи още, че около 60% от купуващите на пиратски стоки го правят редовно, 31% са заявили, че почти винаги купуват пиратски стоки, а 9% купуват само такива.

В основата на така широко разпространеното подкрепяне на пиратството стоят високите цени на оригиналните стоки, или такива с лицензионни права, както и значително по-ниските доходи на мексиканците, в сравнение с тези на жителите на развитите държави.

Ниската цена на пиратските стоки е посочена от 75% от изследваните мексиканци, купуващи пиратски стоки, като основна причина за това.

Сред най-широко популярните сред населението пиратски продукти са музикалните дискове, както и филмовите DVD-та, сочи още проучването.

Данните сочат още, че пиратската индустрия, така широко вихреща се в Мексико, е била на стойност 226 млн. долара за последните 12 месеца, като правителството е загубило от нея сумата от 110 млн. долара от пропуснати продажби или данъци.

Около 43% от пазаруващите подобни стоки признават, че купуването на пиратски продукти е нелегална дейност, докато 70% го разпознават като криминално действие, което заплашва обществената сигурност и мексиканската икономика като цяло.

Трите изследвани града допринасят за около 40% от пазара на потребителски стоки в страната.