Въвеждането на система за събиране на магистрални такси би докарала допълнително над половин милиард лева в бюджета на агенция „Пътна инфраструктура“. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков, съобщават от пресцентъра на ведомството.

„Държавният и общественият интерес са свързани с внедряването на тол таксите“, казва министърът. Той припомни, че досега процедурата е била обжалвана осем пъти.

Изключително важни теми при изграждането и поддръжката на републиканската пътна мрежа са ефективното изразходване на средствата, контролът при изграждането и разходването на публичния ресурс, както и въвеждането на тол таксите.

Второкласната и третокласната пътна мрежа са в лошо състояние поради недофинансирането на пътния сектор, обясни министърът.

И в настоящия мандат сред основните приоритети в работата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството ще бъдат пътищата, включително изграждането на нови отсечки от магистралния пръстен на страната. Приоритетни остават завършването на магистралите „Хемус“ и „Струма“.

Министърът коментира още, че изграждането на Лот 3.2 на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле може да започне през 2019 г., ако бъдат ускорени процедурите, свързани с оценката на въздействието върху околната среда, както и обществените обсъждания.

При старт на строителството през 2019 г., четиригодишният срок за завършване на отсечката е обозрим. Спазвайки сроковете, няма да загубим европейско финансиране, увери регионалният министър.

По отношение на предвидения за изграждане мост през Кресненското дефиле, Николай Нанков коментира, че това е най-доброто решение, а безопасността на пътуващите е водеща. „Вариантът, към който се насочва журито и ние, е запазване на трасето от Кресна към Симитли с източен вариант за преминаване“, допълни министър Нанков.