Немските автомобилопроизводители имат самочувствието на най-добрите в света. За това е учудващо, че десет години след като Toyota представи Prius, на пазара няма нито една немска хибридна кола, пише BusinessWeek.

Това ще се промени през юни 2009 г. Когато Mercedes ще пусне в Европа хибридна версия на луксозен седан S класа, който, според инженерите, ще използва 7.9 литра бензин за 100 км. През септември колата дебютира и в САЩ и Китай.

Mercedes все още не е обявил цената на новият модел, но, според маркетинг директора Клаус Майер, тя няма да надхвърля 10 000 евро, което е доста по-малко от цената на един автомобил S -класа.

Mercedes вече получи и първите критики – някои коментират, че ако сте толкова загрижени за глобалното затопляне и масовото изнасяне на световното богатство към държавите производителки на петрол, то просто ще си купите по-малка и по-скромна кола. От Mercedes обаче не отстъпват от принципите си.

Защо на фирмата бе необходимо толкова много време, за да навлезе на пазара на хибриди?

Една от вероятните причини е, че тя, както и BMW и Volkswagen, се концентрираха над подобряването на дизеловите двигатели. Моделът Mini дизел на BMW, например, успешно съперничи на Prius по разход на гориво и емисии въглероден диоксид.

От една страна, дизелът е добър вариант от гледна точка на разход на гориво, но успехът на Lexus на Toyota е ясен знак за това, че американците искат хибриди, а не дизел.

Моделът на Mercedes няма да бъде пълен хибрид – електрическият двигател ще допълва шестцилиндровия, бензинов двигател (279 конски сили).

Иновациите, които S-класата ще има, е по-лекият Li-Ion акумулатор, който тежи по-малко и заема по-малко място от този на конвенционалните автомобили.

Всички хибридни компоненти, плюс електрическият двигател, добавят към теглото на автомобила едва 75 кг.