Netflix планира да предложи голямо разнообразие от съдържание на своите над 100 млн. абонати по света.

За целта компанията ще изхарчи близо 16 млрд. долара по сделки за ново стрийминг съдържание.

Изпълнителният директор Рийд Хастингс посочи по време на конференция, проведена по-рано през годината, че 6 млрд. долара от горепосочената сума са предназначени конкретно за настоящата година, пише CNN.

Означава ли това, че потребителите ще плащат повече, за да гледат предаванията на Netflix?

Никак не е изключено. Компанията вече започна да вдига месечната такса за достъп до услугата на някои пазари.

Новината за приготвените 16 млрд. долара идва само няколко дни, след като конгломератът Disney обяви, че от 2019 година ще свали съдържанието си от платформата на Netflix, за да стартира собствена стрийминг услуга.

Така от партньори, двете компании вече са по-скоро конкуренти. Навярно това е и причината Netflix да покажат мускули и да бръкнат в касата с пари, тъй като трябва да защитават пазарния си дял, след като загубят филмите на Disney.

Дори и при факта, че Disney притежава франчайза Star Wars и компанията Marvel, Netflix също има с какво да отговори. Наскоро компанията подписа дългогодишен договор с Шонда Раймс, сценарист и режисьор, известна с телевизионните си хитове, като „Анатомията на Грей“ и „Скандал“.

Условията по сделката не са публични, но нищо чудно увеличението на месечната такса за някои потребители да е с цел да се покрият разходите по привличането на талантливия режисьор и бъдещите му проекти.

В САЩ понастоящем таксите на Netflix възлизат на 7.99 долара на месец за базова услуга, 9.99 долара за стандартна и 11.99 долара за премиум план. В Европа цените са същите, само че в евро, което означава, че европейските потребители вече плащат повече от американските.

Компанията засега поддържа нивото на цените в Австралия непроменено, но наскоро оскъпи таксите си в Канада.

От друга страна, не е задължително Netflix да вдига цените навсякъде, тъй като може да компенсира разходите си чрез привличане на повече потребители. Компанията прогнозира, че през настоящата 2017 година ще вдигне продажбите си с 25%, като общите приходи ще скочат двойно.

Акциите на Netflix добавят над 40% към цената си през тази година. Пазарната капитализация на компанията достига близо 75 млрд. долара, което е повече от традиционните медийни компании, като Fox, CBS и Viacom. Единствената медийна компания, която е по-скъпа от Netflix, е Time Warner.

Книжата на Netflix поевтиняха леко след новината за Disney.