Растящият автомобилен пазар на Индия се оказва прекалено апетитен, за да бъде подминат от големите автомобилни производители.

Южнокорейският концерн Kia Motors стана поредната голяма компания, която ще се бори за парче от индийската баница. Производителят обяви, че ще инвестира 1.1 млрд. долара в завод, който ще се намира в индийския щат Андхра Прадеш, предава CNN.

Проектът ще стартира по-късно през тази година, като заводът ще започне да функционира през 2019 г. От Kia посочват, че от него ще излизат по 300 хил. превозни средства на година. „Това ще ни позволи да продаваме автомобили на петия най-голям пазар в света“, казва президентът на Kia Motors Хан-У Парк.

Kia, която оперира в повече от 160 страни по света, ще произвежда нов компактен седан и SUV, предназначени конкретно за индийския пазар.

Повече от 3 милиона превозни средства са продадени в Индия през финансовата година, която свършва на 31 март. Това е с 10% повече спрямо миналата година, според данни на Обществото на индийските автомобилни производители.

Потенциалът на индийския пазар привлича дълъг списък от чуждестранни автомобилни производители през последните месеци. Според експерти, Индия ще се превърне в третия най-голям автомобилен пазар в света до 2020 г.

Volkswagen, третият по големина производител на автомобили в света, обяви „стратегически съюз“ с индийската Tata Motors през миналия месец. От друга страна, японските компании Toyota и Suzuki също планират да обеднят сили по отношение на индийския пазар.

Френските брандове Peugeot и Citroen пък планират завръщане в Индия след две десетилетия прекъсване. Тяхната компания-майка PSA обяви, че ще инвестира за тази цел 107 млн. долара.

Паралелно с това, компанията за електрически коли Tesla също обмисля навлизане на бързоразвиващия се пазар. Към цялата картинка се добавя и базираната в Шанхай корпорация SAIC Motor, която ще се превърне в първата китайска компания, която продава коли в Индия.

Kia е част от Hyundai group, който вече е вторият най-голям играч на индийския автомобилен пазар с около 20% пазарен дял.