Интересен е феноменът, който се наблюдава за това компаниите, които сложат имената си на стадиони, да се представят изключително зле след това, като някои от тях дори достигат до фалит.

Един от най-ясните примери в тази насока е Enron. Компанията купува правото за наименуване на стадион в Хюстън Enron Field за 100 млн. долара в 30-годишна сделка.

Само две години след това тя продава това право обратно на Houston Astros за 2.1 млн. долара, след като фалира.

Проклятието засяга още имена на компании като TWA, PSINet, Fruit Of The Loom, CMGI Inc., Savvis Communications, 3 Com и Conseco, пише изданието Business Insider.

Според анализ на данни от 1990 до 2001 година, направено от Виктор Нидерхофер, компаниите, дали своите имена на стадиони, са се представяли средно с 8% по-лошо от широкия индекс S&P 500 през годината, в която са направили това и със средно 27% по-зле три години след това.

Анализаторът обяснява този феномен по следния начин. „Компаниите изпитват същите тенденции като инвеститорите. Когато те са в своя пик, имат склонността да протягат ръце, за да достигнат слънцето“.