Забраната за пренасяне на електроника, по-голяма от смартфон, на борда на самолета е загуба на време. Това каза изпълнителният директор на Qatar Airways Акбар Ал Бакер, цитиран от CNN.

През миналия месец американският президент Доналд Тръмп обяви, че въвежда забраната, засягаща полети към САЩ от десетина мюсюлмански страни, поради съображения за сигурност.

"Не мисля, че забраната е необходима изобщо“, казва Бакер. По думите му, хората, които искат да заобиколят забраната, просто ще се качат на полет от друго летище, където мерките не са въведени.

Според него, рестрикциите са въведени без никаква дискусия. „Ако (Тръмп) продължи по този начин, в края на краищата ще имаме хора, седящи в самолета само по бельо, без нищо останало“, казва Ал Бакер.

"Не мисля, че това е наистина коректен начин да се разрешават проблеми със сигурността. В наши дни и в този век разполагаме с такъв напредък в системите за засичане, че просто трябва да ги използваме“, казва той.

Авиокомпанията отчита спад на резервациите за полети в резултат на забраната, която обхваща девет полета от Средния Изток и Северна Африка до САЩ.

„Да, имаме спад на пътниците, но е спад, с който можем да се справим“, казва изпълнителният директор на Qatar Airways.

По думите му, все повече хора започват да осъзнават, че има и други начини да използват лаптоп на борда на самолет. Спадът на пътниците е в размер на по-малко от 10 души на полет, посочва експертът.

Няколко дни след като забраната бе обявена, авиокомпанията започна да предоставя лаптопи на пътниците, летящи в бизнес класа.

Мерките на САЩ засегнаха и други превозвачи от Персийския залив, като Emirates Airline и Etihad Airways, които предприеха сходни мерки за справяне със забраните.

Великобритания също въведе подобна забрана за пренос на електроника, но с тази разлика, че Qatar Airways и други големи играчи от Персийския залив не попадат в „черния списък“.

Забраната провокира съмнения сред някои бизнесмени в Средния Изток, че е въведена, за да постави превозвачите от Персийския залив в неконкурентно положение спрямо американските превозвачи.