JPMorgan скоро ще внедри напълно първия по рода си робот, който ще осъществява сделки чрез алгоритъма за акции на институцията. Това ще се случи, след като тестовете в рамките на Европа показаха, че новият изкуствен интелект е много по-ефективен от традиционните методи за покупка и продажба.

Изкуственият интелект, наричан LOXM, се използва в бизнеса на банката с алгоритми за акции от първото тримесечие на тази година, като в края на 2017 г. ще бъде пуснат в Азия и САЩ, казва Даниел Симент, ръководител Международна електронна търговия на акции в JPMorgan, предава Financial Times.

Задачата на LOXM е да осъществява поръчките на клиентите с максимална скорост и на най-добрата цена, използвайки уроците, научени от милиарди продажби в миналото, включващи както истински трансакции, така и симулации на търговия. Така например изкуственият интелект ще решава задачи, като продажба на големи дялови участия, така че да няма изменение на пазарната цена.

Тези задачи преди са се решавали от хора, но сега изкуственият интелект е способен да ги извършва в много по-голям и ефективен диапазон, посочва Давид Фелах от екипа за количествени проучвания на JPMorgan.

По думите на Даниел Симент, тестовият период в рамките на Европа е показал, че LOXM постига значително по-добри цени спрямо своя бенчмарк.

Инвестиционните банки все повече използват изкуствен интелект и роботика, за да намалят разходите и да елиминират отнемащата доста време рутинна работа.

Така например, UBS използват изкуствен интелект, за да се справя със клиентските заявки за преместване след търговската сесия, като това спестява 45 минути работа, която иначе би се извършвала от човек.

JPMorgan, която е най-голямата инвестиционна банка в света по размер на приходите, вярва, че ще бъде първата институция на Wall Street, която използва изкуствен интелект, за да реализира сделки. Според институцията, на конкурентите й ще им бъдат необходими между 18 и 24 месеца, както и милиони инвестиции, за да разработят сходна технология.

Следващата стъпка за изкуствения интелект LOXM е намирането на начин машината да разпознава поведението и реакциите на индивидуалните клиенти, взимайки предвид това преди да осъществи сделката.

„Всяка персонализация ще се извършва, само ако клиентът е съгласен с това“, казва Симент. За разлика от останалите роботизирани финансови съветници, предлагани от другите банки, изкуственият интелект на JPMorgan не е предназначен да взима решения какво да се купува или продава – неговата роля е да решава как да се продава или купува.