Той е интелигентен, той е забавен и изглежда като Джеки Чан. Рисковият капиталист Гай Кавазаки наскоро публикува нова бизнес книга – The Art of the Start 2.0: The Time-Tested, Battle-Hardened Guide for Anyone Starting Anything.

Представяме ви 6 съвета, които специалиститът, който е и един от най-известните блогъри в света, може да ви даде, когато става дума за развиване на бизнеса.

1. Упражнявайте се, упражнявайте се, упражнявайте се.

Като предприемачи се налага да правите редовно презентации. Никога не говорете, без да сте се упражнили. Гай Кавазаки дава за пример Стив Джобс, който посвещавал часове, за да усъвършенства презентациите си.

„Хората си мислят, че ние просто излизаме и започваме да говорим, това изобщо не е така”, категоричен е Гай.

Ако искате да бъдете успешни като Стив Джобс, упражнявайте се много.

2. Младостта може да бъде сила.

Това на колко години сте не е от значение. Можете да преборите конкуренция с натрупания опит. Погледнете хората, които създават софтуер за млади хора – та те са на по 20-30 години.

Кавазаки препоръчва да мислим така: „Аз исках да използвам продукт като този, но на пазара нямаше такова нещо, затова реших да го създам”.

3. Разкажете историята на продукта си.

Разказването на истории помага на клиентите да разберат какво прави продукта достоен за вниманието ви. Как открихте потребността от този продукт на пазара? Защо го създадохте?

Историята на вашия продукт може да гласи: „Аз съм млад човек и искам да използват точно такъв продукт. Познавам други млади хора, които също биха искали да го имат”.

4. Позиционирайте себе си спрямо лидера на пазара.

Когато се позиционирате на пазара, трябва да отчетете присъствието на лидера. Трябва да отбележите, че знаете за съществуването му. Задължително обяснете защо вие сте различни от него.

5. Открийте вашето „защо”.

„Защо” е това, което мотивира много стартъпи. Кавазаки, чиято цел е да мотивира хората, казва това за своето „защо”: „Аз имам четири деца. Имам много да преподавам”.

6. Одобряването и препоръчването на проекта ви започва със страхотен продукт.

Определено се нуждаете от страхотен продукт. Например, книгите на Кавазаки са одобрени и препоръчвани от лидери като Ричард Брансън и Ариана Хъфингтън. Страхотният продукт изисква време за създаване и усилия.

Не подценявайте силата на един популярен човек на пазара, който ще препоръча продукта ви. Важни са и многобройните потребителски мнения.