Списанията трябва да се променят или може да изчезнат – това е заключението от проведена в Пекин международна конференция на издателската индустрия, съобщава forbes.com. Все повече рекламодатели се ориентират към рекламиране в интернет и това притиска индустрията.

Повече от 1000 делегати се събраха на тридневната среща на Международната Федерация на периодичния печат в столицата на Китай. Те дискутираха проблемите на печата и най-вече тези, възникващи от нарастващата конкуренция на интернет като доставчик на информация от всякакъв тип.

Някогашните гиганти в печатния бизнес вече са изместени от по-модерни компании. Ето само един пример: пазарната капитализация на китайската рекламна компания Focus Media (4.1 млрд. долара), която е основана едва през 2003 г., днес надвишава тази на New York Times Co. (3.6 млрд. долара).

Един от най-големите издатели в света IDG, обяви, че приходите от реклама в печатните издания са намалели, но за сметка на това приходите от онлайн изданията на компанията са нараснали с 35%. От компанията очакват до 2010 г. половината от приходите й да се формират онлайн.

Според представители на компанията интернет е добро място за тестване на нови варианти и идеи, тъй като разходите са малки, а има възможност за проучване на вкусовете на читателите. Според тях изданията не трябва да се ограничават с печатна версия - тя трябва да е само един от продуктите им.