С наближаването на лятото и стартирането на сезона на мотосъборите, по улиците виждаме все повече фенове на високите скорости. Колата си има своите предимства, но безспорно да пътуваш с мотор е много по-голяма тръпка.

Колко струва това удоволствие? Цената на един мотор може да е между 1 000 и 40 000 лева, в зависимост от марката, модела и годината на производство. Като добавим и аксесоарите, а и непрекъснато растящите цени на горивата, излиза, че това хоби никак не е евтино.

В сайтовете за продажба втора ръка можете да видите десетки обяви за остарели модели, които се продават на цена около 1000 лева.

Нов мощен мотор обаче струва над 20 000 лева. Например Honda модел CBR 1000 RR Fireblade, 998 кубика струва 26 380 лева, а друг популярен модел от серията VTR 1000 SP-2 е с цена 30 100 лева.

Подобен модел от Suzuki, например, GSX 1300 R Hayabusa струва 24 150 лева. Това, разбира се, е мощен мотор 1340 куб. см. Ако не сте по силните усещания, а просто търсите начин да надлъжете задръстванията, можете на първо време да си купите от много популярните напоследък скутери. Нови 400 кубикови модели се предлагат на цена около 12 000 лева.

Какъвто и мотор да карате обаче, не забравяйте екипа и каската. Една от най-честите причини за тежки травми след катастрофа с мотор е карането без каска.

И тук варианти има безброй много. Цената на един нов екип започва от около 800 лева. Само яке или само панталон ще ви струват около 200-300 лева. Добавете и около 200-250 лева за ръкавици и ботуши.

Леко съмнителна каска може да си намерите и за 40 лева. За маркови и красиво изрисувани обаче ще трябва да се бръкнете поне с 300 лева, но не пестете пари тук, защото каската е тази, която често спасява живота на моториста.

За първите четири месеца на годината в страната са продадени 168 мотоциклета, което е с 31 броя или с 22.6% повече спрямо година по-рано.

Общо 47% от продажбите са осъществени от Peugeot, докато Piaggio и Yamaha имат по 20.83 и 13.69% пазарен дял.

Най-продавани за периода са мотоциклетите до 100 куб. м (66.1%), следвани от моторите до 250 куб. м и тези от 500-1000 куб. м с пазарен дял от 14.3 и 8.3%.

Снимка: Profit.bg