Американският гигант Wal-Mart Stores Inc тества програма за доставки на стоки по домовете, като за тази цел използва служителите си, които трябва да влязат в ролята на куриери след края на работното си време.

Тези нововъведения са част от опитите на компанията да се пребори с конкуренцията на Amazon.com Inc, предава Reuters.

Марк Лор, ръководител на дивизията за електронна търговия на Wal-Mart , посочи чрез публикация в блога на компанията, че този ход ще намали разходите и скоростта на доставката, като същевременно ще позволи на служителите да печелят допълнителни доходи.

Магазините на Wal-Mart се намират на дистанция от 16 километра от 90% от населението на САЩ, посочва Лор. „Представете си всички маршрути, по които нашите сътрудници шофират и къщите, които подминават по пътя си. Лесно е да видим защо този тест би могъл да промени правилата на играта”, казва Лор.

Откакто Марк Лор се присъедини към Wal-Mart в края на миналата година, той наложи някои агресивни хода, за да задвижи онлайн търговията на компанията. Веригата магазини придоби за 3 млрд. долара бившата компания на Лор – интернет търговецът Jet.com през септември миналата година.

Под надзора на Лор Wal-Mart предприе придобиването на други три компании за онлайн търговия на дребно.

Понастоящем компанията предлага безплатна доставка на стоки на стойност над 35 долара, която бива осъществена в рамките на 2 дни, в опит да конкурира популярната програма на Amazon Prime shipping.

Wal-Mart посочиха, че нейните камиони, доставящи пратки за магазини на дребно, ще могат да поемат и допълнителни поръчки, заявени на място на водача на товарното средство.

Тестовата програма за доставки е на доброволен принцип сред работниците на Wal-Mart, като всеки може да поеме максимално до 10 доставки на ден.

Компанията не дава подробности относно допълнителното възнаграждение за служители си, които поемат и тази работа.

Тестът засега е ограничен в рамките на три магазина, намиращи се в Ню Джърси и Арканзас.