През месец август започваме строителството на лот 3.1. от АМ „Струма“, обяви в сутрешния блок на bTV министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

За трасето има избран изпълнител и финансиране, като се изчаква издаването на разрешението за строеж. Отсечката с дължина от близо 13 км е между Благоевград и Крупник. Продължава и строителството на лот 3.3 от магистралата от Струмяни към Сандански, който трябва да е готов през 2019 г.

Активно се работи и по строителството на обходния път на Габрово, като тунелът на обхода ще е готов до края на годината. Очаква се през 2018 г. да е готов целият обходен път на града, след което ще се търси вариант и за строителството на тунела под Шипка, уточни министър Нанков

„Имаме амбицията в този мандат да изградим голяма част от АМ „Хемус“, каза още министър Нанков и посочи, че има готовност за строеж на 9 км от магистралата между Ябланица и Боаза, където се чака решение на ВАС. Очаква се и решение за избор на изпълнител на още 16 км от Белокопитово към п.в. Буховци.

До 6 месеца се очаква и да бъде готов новият проект за трасето на магистралата от Боаза до разклона за Плевен и Ловеч. 50-килкометровото трасе се препроектира, за да се избегне строителството на скъпи и сложни съоръжения. След изготвянето на проекта няма пречка да започнат процедури за избор на изпълнител на строително-ремонтните дейности, отбеляза министър Нанков. Той бе категоричен, че новите трасета ще са с магистрален габарит.

Регионалният министър коментира и че след въвеждането на електронната система за таксуване, цените на винетките за леките автомобили няма да бъдат повишени. Той информира, че индикативната стойност на бъдещата тол система е около 200 млн. лв., но още в първата година след въвеждането й се очаква приходите от пътни такси да надхвърлят 1 млрд. лв., като по-голямата част от тях ще бъдат от тежкотоварния трафик.

Николай Нанков съобщи още, че през тази година със средства от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. ще се ремонтират голяма част от алтернативните трасета на направлението Ботевград - Видин, с което ще се подобри значително състоянието на пътищата в Северозападна България. Паралелно с това се работи по реализацията на скоростния път Видин - София, който е разделен на четири етапа.

Стойността на отсечката Мездра - Ботевград, където стават най-големите тапи, е на стойност 55 млн. лв. Там върви процедура по отчуждаване на имотите. Проектира се и обходният път на Димово, тъй като отсечката Бела - Ружинци - Димово е сред най-натоварените. Това са двата най-важни участъка от направлението.

„Около 400 са обновените жилищни блокове в страната по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради, а по още толкова се работи в момента“, коментира още в предаването министър Нанков. Той обясни, че програмата е изключително успешна и се радва на голям интерес от обществото.

„Имаме единични сигнали за нередности при санирането, но там става дума за грешки от строителя. Всички сигнали, които имаме от гражданите и общините, се проверяват и там, където имаме щети и нарушения ще бъдат отстранени за сметка на строителя“, категоричен бе министър Нанков.

В отговор на въпрос регионалният министър информира, че през последните месеци е имало забавяне в плащанията от бюджета през МРРБ към Българската банка за развитие, което е довело до начисляване на лихва за сметка на държавата, но те са възстановени още в първата седмица от мандата на правителството.

Има забавяне на подписването на споразумението между МРРБ и ББР в последните 4 месеца. Проблем в този период бе политизирането на програмата и замразяването й по време на служебното правителство.

Николай Нанков бе категоричен, че цените за обновлението на старите жилищни сгради не са завишени, но ще бъдат изчакани и резултатите от проверката на прокуратурата. Министърът подчерта, че различните нива на стойностите в отделните райони не означава завишение и напомни, че е бил наложен таван на цените, който е намаляван два пъти.