През следващите 10 години авиационната индустрия ще се изправи пред сериозен проблем – липсата на достатъчно пилоти.

Това твърди проучване, представено на авиационното изложение в Париж, подготвено от канадската компания CAE.

Според доклада, светът се нуждае от 255 хил. нови пилоти на самолет до 2027 година. Причините за прогнозирания недостиг са две – пенсиониране на някои от сега действащите пилоти и разрастване на индустрията, предава CNBC.

До 2027 година CAE очаква световната флотилия от пътнически самолети да нарасне с 12 хил. броя до общо 37 хил. броя. Това означава, че ще са нужни общо 440 хил. активни пилоти.

Понастоящем активните пилоти в света са 290 хил. души.

„Регионът Азия – Пасифик ще стане свидетел на най-силния недостиг на пилоти, тъй като броят самолети ще скочи значително. Северна и Южна Америка пък ще са континентите, които ще пострадат най-сериозно от предстоящо пенсиониране на пилоти”, пише в доклада.

„Авиокомпаниите и техните партньори, занимаващи се с обучение, ще трябва да произведат средно по 70 нови пилоти на ден в света, за да посрещнат рекордния брой нови самолети и отпадането на настоящите специалисти”, се посочва в проучването.

Освен 255 хил. нови пилоти, 180 хил. ще трябва да бъдат повишени в капитани, като над половината от тях ще трябва да заменят пенсионираните летци.

Докладът сочи, че Северна Америка има най-голям процент на възрастни пилоти, като САЩ вече изпитват недостиг на летци след като местните регулатори повишиха нужните летателни часове до 1 500 за да може даден курсант да стане пилот.

Ситуацията в региона Азия-Пасифик изглежда ще бъде дори по-екстремна.

Според проучването понастоящем има 85 хил. активни пилоти в региона, като бройката ще трябва да скочи двойно, тъй като Китай и Индия се радват на засилен икономически растеж, респективно все по-голяма потребност от масов въздушен транспорт.