Японският производител на автомобилни части Takata се подготвя да обяви банкрут. Това се случва, след като произведени от нея въздушни възглавници бяха причината за най-голямото изтегляне на коли от пазара в историята на автомобилната индустрия.

Подаването на документи за фалит ще се случи през следващата седмица, както в Япония, така и в САЩ, където Takata има дъщерно дружество, за което се търси купувач, съобщава BBC.

Търговията с акции на компанията бе временно спряна на борсата в Токио поради появата на новините около производителя.

Takata е изправена пред задължения за милиарди в резултат на изтеглянето на автомобили, използващи нейни въздушни възглавници.

Към днешна дата около 100 млн. въздушни възглавници на компанията са изтеглени от пазарите по света. Причината е, че някои от тях могат да се разтворят при удар със сила, която може да нарани пътниците, като паралелно с това има риск от разпръскване на шрапнели в купето, пише британската медия.

Дефектните въздушни възглавници се свързват с най-малко дузина смътни случая и повече от 100 наранявания по света.

Японският вестник Nikkei изчислява, че Takata е изправена пред пасиви за 1 трилион йени, или около 9 млрд. долара. Компанията е отказала да коментира новината за предстоящ фалит, появила се в Япония от източници, близки до случая.

Takata посочва, че се водят разговори за потенциална сделка с американския производител на автомобилни части Key Safety Systems. Щатската компания може да закупи част от активите на японската, като част от плана й за преструктуриране.

През януари тази година Takata се съгласи да плати 1 млрд. долара под формата на глоби в САЩ за прикриване на опасни дефекти във въздушните възглавници. Освен това компанията пледира „виновен” в криминално дело, заведено срещу нея.

Takata е платила 25 млн. долара глоба, 125 млн. долара на хората, пострадали от въздушните възглавници, и 850 млн. долара на автомобилните производители, използвали продукта й. Въпреки това, японският производител е изправен пред евентуални нови дела срещу него.

Повечето големи автомобилни концерни, като General Motors и Volkswagen, бяха засегнати от големия скандал с дефектните части.