Тировете плащат у нас 10 пъти по-малко отколкото в други страни

1535
Тировете плащат у нас 10 пъти по-малко отколкото в други страни

© Pixabay

До 10 пъти по-ниска сума плащат камионите, преминаващи през България, спрямо останалите страни в Европа. Това посочи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по повод спешната необходимост да се въведе тол система за камиони над 3.5 тона, предава bTV.

По думите му, над 50% от трафика у нас е транзитен. Един камион преминава през територията на страната срещу винетка за едва 10 евро.

Същият камион обаче плаща доста повече в други европейски страни, като в Сърбия цената е 70 евро,  вУнгария – 84 евро, в Словакия – 101 евро, в Австраия – 115 евро, а в Германия до Хановер – 95 евро, което е средно между 8 и 10 пъти повече, в сравнение с нашата страна, посочи Московски.

Министърът цитира доклад на Световната банка, според който тол системата ще носи на България не по-малко от 1 млрд. лева годишно.

До 3.5 тона е разумно да си остане винетна система, защото става дума за личните автомобили на хората, бусовете и пикапите, каза още Московски.

6 са кандидатите за изграждане на тол систематаСрокът за изпълнение на обществената поръчка е 19 месеца. Индикативната й стойност е 200 млн. лева без ДДС.

Системата ще следи трафика по 12 хиляди километра първокласни, второкласни и половината от третокласните пътища в България и би трябвало да заработи в края на следващата година.  

Тол системата ще таксува тежкотоварните превозни средства на база изминати километри. Тогава потребителят ще плаща на база изминато разстояние, а не фиксирана такса за време.

Всяко превозно средство ще бъде снабдено със специален предавател, а сателит и комуникационни арки ще засичат точно изминатото разстояние по пътищата. Най-скъпо ще плащат тежкотоварните камиони, които и най-много амортизират пътищата.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Огнян Ковачев
# 0
18:08 | 21 August 2017
Защо" До 3.5 тона е разумно да си остане винетна система",защото така не се оставя алтернатива на българите да не се качват на скапаните магистрали и да не плащат за първокласните пътища!?!
Иван
# 1
10:08 | 17 August 2017
Правителството закъсня с изграждането на TOLL системата много отдавна. А това, че нашите пътища са направо безплатни за нашите и чужди превозвачи, може да се установи в кой и да е офис на коя и да е транспортна компания. Отделно, че над 90% от нашите камиони не си купуват винетки, защото знаят, че няма кой да ги провери. Полицаите не ги спират, защото не знаят регламент 561/2006, а и нямат устройства с които да ги проверят. ДАИ пък всеки знае къде седят и как да минеш "инкогнито". Това вече и голяма част от турските и другите постоянно преминаващи през България превозвачи го знаят! Ама нали сме си природни глупаци...
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg