Новият автомобил обикновено е сериозен разход, а повечето хора не обичат да се пазарят около подобни покупки. 80% от потребителите не обичат да купуват кола, за чиято цена са се пазарили, сочи проучване на Университета в Торонто.

Поради този факт част от купувачите се обръщат към технологиите.

Стейси Кан, 45-годишен психолог от Ню Джърси, използва услуга на име Carjojo, за да купи своя нов автомобил марка Honda CR-V. Стартъпът, който се появи през ноември миналата година, разполага с експерти по преговорите за покупка на нова кола.

Тези специалисти работят на пълен работен ден, като разполагат с богат опит в сферата на покупко-продажбата на автомобили, технологиите и умението да се водят преговори. Компанията може да се похвали, че цената по сделките, при които посредничи, бива свалена средно с 1 500 долара от първоначалната стойност.

След като Стейси Кан посочва желанията относно бъдещия си автомобил, като модел, екстри, цвят и прочее, услугата калкулира възможно най-ниската цена, която всеки дилър може да предложи за кола с конкретните параметри.

Услугата използва фактори, като наличност на автомобилите и колко дълго са престояли, преди да бъдат продадени.

Потребителите плащат 199 долара на Carjojo, за да преговаря вместо тях с дилърите на автомобили, като имат избор и сами да водят тези преговори, използвайки информацията на услугата. Клиентите могат прекратят процеса по закупуване на колата по всяка време преди потвърждаване на сделката.

Стейси Кан е успяла да свали цената на новия си автомобил с 2 600 долара спрямо първоначалната цена.

„Не исках да губя цял ден, за да преговарям. Предпочитам да упълномощя някого, който прави това като професия”, казва Кан, цитирана от CNN.

Концепцията на Carjojo е част от набиращата скорост тенденция за покупка на автомобили онлайн.

Проучване на Accenture сочи, че потребителите все по-често искат да използват интернет за покупка на кола – едва 1/3 от потребителите, които са закупили коли през последните 5 години, биха направили следващата си покупка по стария традиционен начин.

На пазара има и други стартъпи, които се занимават с подобни услуги, като Carvana и Carlypso. Carvana предлага на клиентите си да достави закупения автомобил до прага на дома му.

Услуги, като Edmunds и TrueCar, си партнират с дилъри на автомобили, като предлагат детайлни списъци с предлаганите коли, цени и прочее.

Основателят и изпълнителен директор на Carjojo Питър Леви е узрял за идеята преди 4 години. Тогава той търсил автомобил за себе си, като не останал доволен от предлаганите онлайн услуги.