Нови бандероли, оборудвани с QR код, влизат в сила у нас от 1 януари 2018 г., съобщават от пресцентъра на Министерството на финансите.

Промяната касае всички тютюневи изделия и алкохолни напитки. Така от началото на следващата година акцизните стоки ще могат да се продават, само ако разполагат с новите бандероли.

QR (Quick Response Code) кодът ще бъде наличен само при бандеролите, предназначени за тютюневи изделия. Кодът ще води до интернет сайта на Министерството на финансите, като ще бъде стандартен, което означава, че ще може да се прочете чрез смартфон или таблет посредством всяко безплатно приложение за четене на QR код.

Единичните цени на бандеролите се запазват, като за тютюневи изделия e 0.013 лв., а за алкохолни напитки – 0.032 лева.

Акцизните стоки, облепени с действащите към момента бандероли, могат да се реализират в търговската мрежа до изчерпването им, но не по-късно от 31 декември 2018 г.

Дължимият акциз е платен при тяхното освобождаване за потребление и както бюджетът, така и търговците на едро и на дребно, няма да понасят загуби от продажбата на акцизните стоки, облепени със стар бандерол.

Лицензираните складодържатели трябва да върнат неизползваните бандероли в митницата, от която са ги получили, в 30-дневен срок от влизане в сила на новите образци.

Образец на новия бандерол за тютюневи изделия, предназначени за реализация на вътрешния пазар:

Образец на новия бандерол за бутилирани алкохолни напитки с код по КН 2208 и с алкохолно съдържание, равно и превишаващо 15% vol, предназначени за реализация на вътрешния пазар:

В съответствие с чл. 20, ал. 1 от Закона за безмитната търговия, бутилирани алкохолни напитки с код по КН 2208 и с алкохолно съдържание, равно и превишаващо 15% vol, предназначени за търговските обекти, които са лицензирани за безмитна търговия, се продават само с поставен върху потребителската опаковка бандерол, на който е написано Duty Free:

Бандеролът е държавна ценна книга, която доказва внасянето на дължимия акциз за освободените за потребление акцизни стоки. Издава се от Министерството на финансите по утвърден проект и се закрепва върху потребителската опаковка на изделията, подлежащи на облагане с акциз, по такъв начин, че отварянето на опаковката е невъзможно без да се наруши целостта на бандерола.

Образците на бандероли включват комбинация от защитни елементи в графичния дизайн, хартията, мастилата, холограмната лента, както и различни техники на печат. Всеки стикер има определени реквизити: серия, номер, литраж и алкохолен градус (при алкохолните напитки) и цена (при тютюневите изделия).