Заетите родители могат да намерят добро приложение на услугите за споделен превоз, но няма как да пускат децата си сами в кола на Uber преди да навършат 18-годишна възраст.

Точно поради това няколко стартъпа се опитват да изградят концепция от рода на “Uber за деца”, оперирайки като превоз, който взима децата от училище, от тренировка или от дима им.

Съществуват няколко компании като HopSkipDrive и Shuddle (която преустанови дейност), но най-новата сензация на това поле е фирмата Zum.

Впечатлени от начина, по който се развива младата компания, инвеститорът Sequoia Capital вложи 5.5 млн. долара в старъпа.

От инвеститора виждат потенциал в компанията, посочвайки, че тя върши много добра работа, работейки не само с родителите, но и със самите училища, пише TechCrunch.

Партньорствата с училища е един от начините, според Zum, да се откроят от конкуренцията.

Към днешна дата стартъпът работи с над 800 учебни заведения по крайбрежието на Сан Франциско и Ориндж Каунти, като целта е да предлага по-добра алтернатива от училищните автобуси.

Тайната съставка на компанията е, че в нея работят хора с педагогически опит, като бивши учители, детегледачки или медицински сестри.

Според изпълнителния директор на Zum Риту Нараян, това привлича потребителите към тяхната услуга. Компанията налага модела си, че родителите могат да получат нещо повече от прост превоз от точка А до точка Б, като реална грижа за децата им.

Стартиращата компания таксува потребителите с 16 долара за единично пътуване, като след това начислява по 6 долара на всеки 15 минути грижа. Групови поръчки се радват на отстъпка.

По думите на Нарая, набраният капитал ще помогне на компанията да се разрасне и да стартира дейност и на други места, като освен това с парите ще бъдат назначени нови кадри за маркетинговите цели на фирмата.