На пазара на умни часовници, където конкуренцията е особено силна, животът на батерията продължава да е един от главните проблеми.

Двама химици от Калифорнийския институт по технологии са на път да решат проблема. Техният старъп успя да си осигури финансиране, благодарение на което продуктът им ще може да навлезе на пазара.

Компанията Matrix Industries, базирана в Силициевата долина, набра финансиране в размер на 12.3 млн. долара, като старъпът се цели в намиране на допълнителни 5 млн. долара, предава CNBC. Фирмата е основана от двама дипломирани химици - Акрам Букай и Дъглас Там.

Matrix, позната преди като Silicium Energy, е разработила асортимент от умни часовници, които се захранват от топлината на човешкото тяло, което на практика означава, че батерията им е с безкраен живот.

The Matrix PowerWatch разполага с три модела, които ще се появят на пазара през септември и октомври на цени от 139 до 179 долара.

„Докато правите упражнения, кожата ви се затопля и PowerWatch генерира повече мощност”, казва Букай в промоционално видео, прикачено към кампанията им в краудфъндинг платформата Indiegogo. Чрез популярната платформа компанията е събрала 1.5 млн. долара.

Умните часовници ще могат да проследяват и неща, като направени крачки и изгорени калории.

Компанията, подкрепила Matrix, е Khosla Ventures, като нейният основател Винод Косла е в борда на директорите на старъпа. Сони Ву, основател на производителя на умни часовници Misfit, който беше придобит от компанията Fossil, също е сред членовете на борда на Matrix.

Индустрията, свързана с производство и продажба на умни часовници, се характеризира с ожесточена конкуренция. Наскоро Apple изпревари Fitbit и зае лидерското място на този пазар към края на първото тримесечие на тази година, по данни на Strategy Analytics. Продажбите на Fitbit паднаха с 35% на годишна база, като и акциите на компанията поевтиняха с 56% за същия период.

Pebble, която има две от трите най-финансирани кампании в Kickstarter, свързани с нейните умни часовници, беше придобита от Fitbit през миналата година за близо 25 млн. долара, като опит на компанията да се справи с конкуренцията.

Сега обаче Apple има нов конкурент, идващ с иновативни часовници на пазара.