Юбилейното издание Винария 2012 г. може да бъде определено като едно от най-успешните в двадесет годишната история на престижното изложение. Именно затова тази година в Международен Панаир Пловдив се събраха над 200 компании от сектора, сред които близо 40 родни винпрома. Те взеха участие в първите международни дегустации на вина от търговската мрежа, които бяха оценявани от независимо международно жури.

И тази година най-високото признание бе статуетката Златен Ритон. Жадуваната от всички в бранша титла се връчва на вината, получили най-високи оценки от предварителните слепи дегустации на журито. Критериите, по които те оценяват, са абсолютно безкомпромисни, коментират експертите. След безмилостната цедка измежду 322 проби, като фаворит с най-голямото признание – Златен Ритон, бе отличено виното Domaine Peshtera – най-новата марка вина на лидера в бранша.

Класното вино на Винпром Пещера от години печели признания за високото си качество и отличните си вкусови показатели.

Domaine Peshtera има редица медали от най-престижните изложения и дегустации по цял свят, сред които се нареждат 4 медала то САЩ и 2 от родината на виното Франция, с които бе отличено само преди дни. Родните и международни постижения на марката предизвикват все по-голям отзвук и привличат значителен интерес на дистрибутори от цял свят.

За да са сред първите, които ще дегустират виното в новите сортове Каберне Совиньон, Мерло, Шардоне, Мавруд, Каберне Фран, Сира и Розе, още в първите дни от Винария щанда на компанията посетиха посланици на страни като Украйна, представители на над 10 водещи дистрибуторски вериги от САЩ, Русия, Европа и над 20 ключови за България партньори. Сред тях бе забелязан и директорът на най-голямата дистрибуторска верига за Хонг Конг, Китай и Япония. Г-н Херберт Хой сподели, че по препоръка на свои английски партньори от 2005 година работи с лидера в алкохолния бранш у нас.

Впечатлителен бе фактът, че виното на Винпром Пещера държи 60% от дистрибуцията и консумацията на червени вина в техния регион, а останалите 40% се поделят от италиански, чилийски и немски марки. „България е изключително ценен партньор, защото вината са с гарантиран произход и отлични качества”, спорели той.

Ракията на цяла България и безспорен лидер по пазарен дял у нас също заслужено бе отличена със злато. Членовете на експертното международно жури на престижното изложение заявиха своето признание за серията „Пещерска гроздова ракия”, като я отличиха по качествени и вкусови показатели сред 72 конкурентни марки. Ракията на лидера в бранша е фаворит на чуждестранни експерти вече над 10 години. От 2004 до 2012 г. „Пещерска” печели десетки златни медала на родни и международни дегустации.

За този период тя е преборила по вкусови и качествени показатели много над 700 ракиени проби на близо 40 винзавода от България и стотици по света. С отличията си ракията на Винпром Пещера доказва за пореден път, че има неоспоримо високо качество и заслужава титлата и позициите си на лидер по пазарен дял у нас.

Качествата на високоалкохолните напитки и вината на Винпром Пещера от години печелят признанието на водещи световни дистрибутори, производители и потребители от цял свят. Като лидер на пазара у нас, компанията е и сред най-силните представители на страната ни на външните пазари. Само за 2011 г. към страни от цял свят Винпром Пещера е изнесла милиони литри. Марки като ракия Пещерска, мастика Пещера, вино Domaine Peshtera и всички други от богатото портфолио на компанията имат силни позиции на ключови за страната ни и сектора пазари като САЩ, Централна и Западна Европа, Африка, Русия и много други.

От 2007 г. до днес износът на компанията бележи над 100% ръст, а със заложените в експортната програма планове и сключени договори за износ през 2012 г. се очаква този процент да нарасне значително. „Засиленият интерес и търсене освен признание за нас, като производител, са и доказателство, че страната ни все още е уважаван и надежден производител и партньор”, коментира изпълнителният директор на компанията Иван Папазов.