Епичният проблем с личните данни на потребителите на Yahoo от 2013 г. всъщност се оказва дори още по-огромен.

От Verizon, компанията собственик на Yahoo, обявиха, че кражбата на лични данни е засегнала всеки един потребителски акаунт, активен към онзи момент.

Това прави около 3 млрд. акаунта, включително тези за елекронната поща, Tumblr, Fabtasy и Flickr, като цифрата е три пъти по-голяма спрямо това, което компанията посочи през 2016 г.

Обект на масивната кражба на лични данни са станали имената, мейлите и паролите на потребителите, като незасегната е останала финансовата информация, свързана с акаунтите, гласи съобщението на Yahoo от миналата година.

Новата информация идва 4 месеца, след като Verizon придоби основните интернет активи на Yahoo за 4.48 млрд. долара. Yahoo е част от дигиталната медийна група на Verizon, носеща името Oath.

“Компанията наскоро получи нови данни и сега вярва, след разследване с помощта на външни съдебни експерти, че всички Yahoo потребителски акаунти са били засегнати от кражбата от август 2013 г.”, посочват от Verizon в изявление.

Компанията не дава информация кои са външните експерти, които е използвала.

Yahoo ще изпрати мейли до засегнатите акаунти. През миналата година от компанията препоръчваха смяна на паролата поради хакерските разкрития.

Yahoo бе ударена от хакерска атака и през 2014 г., която засегна около 500 млн. потребители. Смята, се че атаката от 2014 г. няма нищо общо с удара от 2013 г.

През март тази година Министерството на правосъдието в САЩ повдигна обвинения на четирима души за атаката през 2014 г. Става дума за двама хакери и двама руснаци.

До ден днешен не е ясно кой стои зад хакерския удар от 2013 г.

Експерти по киберсигурност посочиха в края на миналата година, че откраднатите лични данни се продават в така наречения dark web - онлайн мрежа, достъпна само чрез специален софтуер, която често се използва за нелегални активности.

Независимо дали използват Yahoo или не, хората трябва да внимават с техните пароли, като експертите съветват да се използват различни пароли, както и да се разчита на двустепенна заверка на техните акаунти в интернет.