Гейб Ривера - създател на агрегатора за технологични новини Techmeme, сам определя своя сайт като все още „много нишов“. Тази скромност обаче не е напълно оправдана, пише Buzzfeed News в свой материал, който ни запознава по-обстойно с предприемача и неговата медийна платформа.

Techmeme може и да е нишов сайт, в сравнение с платформи, като Facebook и YouTube, но агрегаторът оказва влияние на хората, стоящи зад някои от най-популярните услуги в интернет, отбелязва Buzzfeed. Основателят на Facebook Марк Закърбърг, шефът на Google Сундар Пичай, ръководителят на Facebook Messenger Дейвид Маркъс и изпълнителният директор на Microsoft Сатя Надела са само някои от хората с влияние в технологичните среди, които са редовни читатели на Techmeme.

Хънтър Уолк – бивш продуктов мениджър в YouTube, който сега следва кариера на венчър капиталист, признава, че проверява сайта от три до пет пъти всеки ден. В интервю по имейл за Newsfeed той разкрива, че Techmeme е един от първите сайтове, които отваря всяка сутрин.

„Моето усещане е, че много от нас (в Силициевата долина) го използват,“ добавя той.

В това число влизат и много журналисти. Новините, върху които Ривера се фокусира в даден ден, често диктуват кои събития се следят в медите в САЩ. По този начин предприемачът оформя технологичният разказ за много репортери и редактори, при това без да пише нито дума.

Techmeme не публикува оригинално съдържание и не е социална мрежа. Дори и след редизайна си през 2012 г., сайтът не може да се похвали с впечатляваща визия, липсват и някои основни удобства при навигацията на съдържанието. В своята същност сайтът е просто една начална страница, отрупана с дълги, изпълнени с фактлогия, заглавия, често представляващи сбит преразказ на материалите, които представят.

Сайтът няма мобилно приложение и не присъства в социалните мрежи, ако изключим неговия Twitter акаунт, през който се публикуват сухи новини, без каквато и да е загриженост дали могат да привличат кликове. Приходите на Techmeme идват от спонсорирани постове и страница с обяви за работа.

Въобще, всичко в Techmeme противоречи на съвременните тенденции при разработването на попуярни уебсайтове. И все пак, ако потърсите в интернет, ще намерите достатъчно истории за провалени кокнкуренти на агрегатора на Ривера. На какво се дължи успехът на сайта?

Генералният партньор на Google Ventures и бивш журналист на TechCrunch М.Г. Сиглър казва, че повечето репортери, които познава, както и много венчър капиталисти, проверяват сайта редовно. „Това просто е най-добрият начин да влезеш бързо в крак със събитията в нашата индустрия,“ коментира той пред Buzzfeed.

Главният редактор на Popular Science Джо Браун сравнява Techmеme с „малък ресторант, който сервира любимото ви ястие“.

Погледнато отстрани, работата на Ривера напомня много на журналистическата. Techmеme публикува по 30-40 материала от хилядите технолгични новини, излизащи всеки ден. Това означава, че Ривера и неговият екип са изправени пред необходимостта непрекъснато да избират върху кои новини да се фокусират. Това не е толкова различно от работата на главния редактор във вестник, който определя материалите за първа страница.

Запитан дали се смята за журналист, Ривера отговаря по начин, който издава незаинтересованост към това определение. „Предполагам, че не. Имам предвид, че не ме интересува. Това е просто дефиниция,“ казва той. „Това е семантика. Ние правим журналистически неща, а аз редактирам редакторите, така че... може би донякъде?“.

Ривера изпитва и неудобство – или просто не желае - да признае влиянието си върху една от най-важните и значими индустрии в света. Това му позволява да бъде едновременно значим фактор в технологичните среди с мощна читателска аудитория и почти анонимен предприемач, поддържащ блог с линкове от своя дом.

Влиянието на Techmeme в технологичните среди обаче е безспорно. През 2011 г. Сиглър публикува коментар, в който изразява мнението, че „блогърството е игра“ със само три ключови елемента – „посещения, сензации и Techmeme“. „Всички в сферата четат сайта, а всеки сериозен технолгичен блогър знае къде се намира в класацията“.

Класацията на Techmeme подрежда автори и издания по тяхното присъствие на сайта, както и броя на линковете към техни материали в други медии. Към момента класацията за издания се оглавява от TechCrunch, а на второ място се нарежда The Verge. Третата позиция държи новинарската агенция Bloomberg.