Базираната в Сингапур компания за споделен превоз Grab има сериозен пазарен дял в Югоизточна Азия и няма помен от забавяне в развитието, казва съоснователят и изпълнителен директор на фирмата.

Компанията съществува от 4 години и е концентрирана в това да бъде „най-ефективният играч“ на пазара. Grab инвестира сериозни суми в анализа на 5-те терабайта информация, която събира на ден от потребители и шофьори, посочва Антъни Тан, изпълнителният директор на компанията, цитиран от CNBC.

Конкурентът на Uber оперира понастоящем в 7 южноазиатски страни и притежава цели шест центрове за проучване и развитие из Азия. Компанията обяви, че ще увеличи изследователите в горепосочените центрове с цели 800 души през следващите 2 години, за да подобри изживяването на клиентите.

"Растежът е в размер на 100% на тримесечна база... набрали сме 800 млн. долара и дори не сме ги пипали още“, казва Тан, посочвайки, че не е непременно необходимо набирането на още капитал чрез публично листване на компанията.

Печалбата също не е основният приоритет в момента, казва Тан.

"Ако искаме да сме печеливши, можем да бъдем още утре“, казва предприемачът, който има диплома от Harvard Business School.

Тан отказва да коментира конкурентите си, но все пак посочва, че Grab се отличава от другите чрез предложенията си, които са локално насочени.

„Нашите потребители и шофьори стоят с нас, тъй като виждат колко релевантни, колко локални станахме“, добавя Тан.