Малайзия доброволно се отказва от домакинството на стартове от Формула 1.

Премиерът на страната Наджиб Разак обяви днес, че тазгодишният Гран При на Малайзия ще бъде последен, тъй като събитието вече не оправдава разходите за провеждането му.

По думите на Разак, правителството плаща „много висока” цена за организацията на автомобилното състезание, провеждащо се на пистата Sepang International Circuit, докато броят на посетителите и туристите намалява.

Когато през 1999 г. Малайзия прие за първи път старт от Формула 1, състезанието бе единственото в календара на надпреварата, което се провежда в югоизточната част на Азия. Към днешна дата вече има цели четири старта от Формула 1 в този регион, включително и в съседен Сингапур.

Правителството на Малайзия предприема действия по съкращаване на разходите, откакто икономиката на страната започна да страда от спада в цените на петрола, пише CNN. Растежът на месната икономика удари 7-годишно дъно през миналата 2016 г. Държавната петролна компания Petronas е основен спонсор на Гран При на Малайзия.

Petronas ще продължи да спонсорира отбора на Mercedes AMG във Формула 1, каза Наджиб Разак. По думите му, страната не се е отказала да инвестира в други моторни състезания, като MotoGP и Go-kart сериите.

Отпадането от календара на състезанието в Малайзия е поредното предизвикателство пред новия американски собственик на Формула 1. Корпорацията Liberty Media на бизнесмена Джон Малоун се съгласи да купи надпреварата през миналата година в сделка на стойност 4.4 млрд. долара.

Формула 1 се провали в намирането на публика на американския пазар и изпитва сериозни притеснения от развитието на бизнеса си в Европа, където младата аудитория все повече се ориентира към други спортове.

Азия се смята за растящ пазар за моторните спортове. Излизането на Малайзия от календара на надпреварата, след близо 20-годишно присъствие, повдига обаче сериозни въпроси около бизнесмодела на тази индустрия.

В изявление от днес Формула 1 посочва, че има „големи планове за доближаване на глобалната фенска маса към спорта, дори повече от преди, осигурявайки подобрено дигитално изживяване и създаване на нови събития”.