Нискотарифната авиокомпания Ryanair представи дизайна на своите нови седалки за Boeng 737 Max 200. Те са по-тесни.

Така, въпреки че на всеки полет ще има повече места – 197 спрямо настоящите 189 броя, по-тънките седалки ще създадат и повече пространство за краката на пасажерите.

Но нещо изглежда липсва?

Къде клиентите на превозвача трябва да поставят неща от ръчния си багаж, като таблет, книга и прочее?

Един от най-мистериозните казуси, когато летите с Ryanair, е липсата на джобове на гърба на седалките.

Обикновено тези джобове се използват от пътниците за съхранение на книги, паспорт, таблет, бутилка минерална вода и други.

Пътниците вече са приели тези джобове като неделима част от кабината на пътническите самолети, като този дребен детайл става виден, едва когато установим липсата му.

Защо обаче новите „ергономични тънки седалки” на Ryanair са проектирани така от производителя Zodiac, специално за новия самолет 737 MAX, който ще бъде доставен през 2019 година?

Оказва се, че причината е съвсем рационална – бързина.

Наличието на джобове по седалките прави задачата на стюардите по подготвяне на следващия полет по-бавна и отнема ценно време, става ясно от обяснения на авиокомпанията, цитирано от telegraph.co.uk.

„От 2004 г. насам седалките на Ryanair не включват джобове, което ни позволява да поддържаме водещото за индустрията време за изпълнение от 25 минути и ограничава разходите за почистване”, посочва говорителят на компанията.

„Добавянето на джобове по седалките не е нещо, което нашите клиенти са искали от нас”, добавят от превозвача.

Сред другите фактори е теглото. По-тежкият самолет изразходва повече гориво, а горивото е реално най-големият разход на всички авиокомпании.

През 2012 година, Ryanair намали размера на своето списание предлагано на борда в самолета от размер A5 до размер A4. Този ход също бе в посока намаляване на теглото, респективно разхода на гориво.

„Обмисляхме да премахнем и подлакътниците на седалките, но решихме да не го правим”, каза говорителят на компанията тогава.

„Дори стимулираме персонала си да следи теглото си – като мотивацията е поява в годишния календар на Ryanair”, казват от превозвача.

През осемдесетте години на миналия век Бобърт Крандал, тогавашният изпълнителен директор на American Airlines, посочва, че компанията пести годишно по 40 хил. долара от това, че е премахнала по 1 маслина от всяка салата, която сервира на борда по време на полет.

Въпреки тези доводи, в наши дни самолетите са доста по-ефективни по отношение на разхода на гориво. Това създава известни съмнения, че ходовете на Ryanair ще доведат до по-ниски разходи за полет.

Самолетите на Ryanair са едни от най-новите в индустрията, като новите самолети на превозвача ще свалят средната възраст на флотилията на компанията дори още повече.

Позиция Авиокомпания Средна възраст на самолетите 1 Delta Airlines 17 г. 2 Air Canada 14.2 г. 3 United Airlines 14.1 г. 4 British Airways 13.2 г. 5 Air France 12.6 г. 6 Lufthansa 11.5 г. - Southwest Airlines 11.5 г. 8 KLM 10.7 г. 9 American Airlines 10.3 г. 10 Qantas 9.7 г. 11 Thai Airways 9.6 г. 12 All Nippon Airways 9.4 г. 13 Jet Blue Airways 9.3 г. 14 Korean Air 9.2 г. 15 Japan Airlines 8.7 г. 16 LATAM Brazil 8.1 г. - Singapore Airlines 8.1 г. 18 Cathay Pacific 7.7 г. 19 EasyJet (UK) 7.2 г. 20 China Southern Airlines 6.9 г. 21 Ryanair 6.5 г. 22 Air China 6.3 г. 23 Etihad 6.1 г. - Qatar Airways 6.1 г. 25 Saudi Arabian Airlines 5.9 г. 26 Emirates 5.4 г. 27 China Eastern Airlines 5.3 г. 28 Hainan Airlines 4.9 г. 29 Aeroflot 4.2 г.