Повишението на цените на криптовалутите спомага за формирането на една нова група от млади потребители, които са любители на луксозните стоки, изкуството и модата.

Именно тези хора на възраст под 35 години са една от причините за повишените продажби на луксозни стоки, които вече се завърнаха на нива от преди пандемията, става ясно от проучаване на Jefferies, цитирано от Insider.

Китайските потребители на луксозни стоки остават основната движеща сила на пазара. Изненадата обаче идва именно от щатското население под 35-годишна възраст, което отчита силни покупки от първото тримесечие на годината насам, посочват от инвестиционната банка.

Докладът им е базиран на посетителите в 48 магазина за луксозни стоки, намиращи се в Ню Йорк и Флорида, където посетителите купуват продукти на брандове, като Louis Vuitton и Gucci.

Основната причина за повишените продажби на луксозни стоки са ръстът на капиталовите пазари и повишението на цените на криптовалутите.

Освен дрехи, чанти и аксесоари, луксозното потребление включва още изкуство, бижута и др.

Топ 10 на най-скъпите хотели в светаОт 28 000 до 235 000 долара на вечер

Около 20-25% от потреблението в момента на 12-месечна база се дължи именно на хората под 35-годишна възраст, които натрупаха състояние на пазарите.

Пазарната оценка на всички криптовалути премина границата от 3 трилиона долара през 2021 г., главно заради покупките от страна на институционалните играчи и пускането на първия ETF върху биткойна. Най-популярната криптовалута отчита ръст от 63% от началото на 2021 г. до настоящите близо 49 хил. долара.

От Jefferies са на мнение, че потреблението на луксозни стоки през 2021 г. се е завърнало на нивата от 2019 г., а за 2023 г. се очаква ръст от 45% спрямо преди пандемията.

Най-луксозните градове по светаЗа всички, които обичат блясъка

От инвестиционната банка дори препоръчват на инвеститорите да се насочат към покупката на книжата на LVMH, Kering, Mytheresa и Watches of Switzerland.