Волатилността на световните фондови пазари и високите пазарни оценки на стартъпите се отразява изключително негативно в усилията на последните да набират капитал.

Частните компании са набрали около 10 милиарда долара през изминалото тримесечие, кoето е най-много, през което и да е тримесечия на последните осем години.

Особено трудно става привличането на свеж ресурс от по-малките стартъпи, които традиционно набират между 10 и 20 милиона долара, коментират пазарни наблюдатели.

Преди шест месеца или година за по-малките стартъпи не бе проблем набиране на между 10 и 20 милиона долара, но днес това не е така.

Проблеми могат да срещнат компаниите в средносрочен план. Инвеститорите в тези компании започват да обръщат във все по-голяма степен внимание на това как компаниите се развиват и как ще достигнат поставените си цели за печалби и ръст в приходите.

Като цяло венчърните капиталисти предпочитат компании, които предоставят на потребителите уникални услуги, без които последните смятат че не могат да живеят, пред тези, предлагащи традиционни услуги на значително по-ниски цени.

Като пример се дава стартъпа Homejoy. Първоначалната оферта на компанията за два часа и половина чистене на домовете срещу 19 долара е довело до изключителен брой клиенти, които обаче са били еднократни.

Компанията е привлякла рекорден интерес без да има план как да разрасне бизнеса си така, че да стане печеливш. В крайна сметка по-големият броя клиенти е довел до значителни разходи за компанията, без това да носи траен бизнес за в бъдеще.