Продажбите на автомобили отчитат рекорден спад през миналия месец в Китай, която е най-големият автомобилен пазар в света, след като строгите правила във връзка с локдауните заради COVID-19 са оказали своя икономически ефект.

Нито един автопроизводител обаче не е пострадал повече от Tesla.

Производителят на електромобили е продал 1 512 автомобила в Китай през миналия месец, което е с 98% по-малко, в сравнение с март, сочат данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Китай. Производството на страната също така пада с 81% до 10 757 автомобила през април, в сравнение с 55 462 през март.

Tesla не е изнесла никакви автомобили, произведени в Шанхай през април, в сравнение с 60 електромобила, изнесени през март, информира CNN Business.

Спадът идва, след като десетки милиони души в най-малко 31 китайски града бяха поставени под локдаун в продължение на седмици, което причини сериозни нарушения на веригите на доставки и засегна потребителските разходи във втората най-голяма икономика в света.

Как локдауните в Китай се отразяват на международните компании?Международни марки разкриват пораженията спрямо финансовите им резултати от политиката на

Това представлява рязък обрат за Tesla след силното начало на годината за компанията в Китай. Tesla беше лидер по продажби на електромобили в страната през март, доставяйки 65 184 автомобила от завода си в Шанхай. Продажбите през март отчетоха ръст с 15%, в сравнение с февруари, тъй като търсенето на електромобили остава голямо, дори по време на пандемията.

Миналата година заводът на Tesla в Шанхай е изнесъл 484 130 автомобила, или близо половината от глобалните доставки на компанията в размер на 936 000.