Производителят на KitKat и Nescafe, Nestle, предупреди, че ще увеличи цените на своите продукти, заради нарасналите разходи на компанията.

Главният изпълнителен директор Марк Шнайдер заяви, че увеличението на цените през тази година е "сигурно предположение".

Той също така каза, че няма сфера в компанията, която да не е засегната от инфлацията.

Компанията Reckitt Benckiser, която стои зад продукти като Durex и Dettol, също обяви, че ще вдигне цените, допълвайки обаче, че се надява да поеме по-голяма част от повишенията.

Разходите на Reckitt са се увеличили с 11% през 2021 г., но главният изпълнителен директор Лаксман Нарасимхан обяви, че това не означава, че цените ще се повишат с толкова, тъй като компанията има начини да "смекчи и управлява ценообразуването"

Heineken предупреди, че ще повиши ценитеВтората най-голяма пивоварна компания в света Heineken предупреди, че ще повиши цените на своите бири заради ефектите от инфлацията

"Ние сме загрижени за конкурентоспособността на нашите марки," заяви той в разговор с анализатори, цитиран от BBC.

Според Джеф Кар, главен финансов директор, разходите на компанията са се увеличили "повсеместно", варирайки от суровия петрол и пластмасата до транспорта и заплащането.

Той обаче заяви, че компанията "поема значителна част" от по-високите оперативни разходи посредством "ефективност" и "по-добри практики при изкупуването".

Междувременно от Nestle обявиха, че вече са вдигнали цените с 3.1% през четвъртото тримесечие на финансовата си година, за да компенсират нарастващите оперативни разходи.