Маркетолозите, които изтеглиха рекламните си бюджети с настъпването на пандемията от коронавирус, би трябвало да планират бързо завръщане с облекчаването на блокадите, смята ветеранът от рекламната индустрия Мартин Сорел.

Международни компании отложиха рекламни кампании и в условията на новите ограничения бързо редактираха реклами, в които имаше хора, които се прегръщат или докосват. Един от най-големите рекламодатели - Coca-Cola, “сложи на пауза” рекламите, тъй като кризата нанесе сериозен удар по дейността на компанията.

Сорел, който е изпълнителен председател на рекламната група S4 Capital, има един кратък съвет за компаниите с падането на част от ограниченията.

“По мое мнение, сега е времето една компания да е агресивна,” казва той в интервю за CNBC, отговаряйки на въпроса как марките би трябвало да комуникират маркетинговите си послания с освобождаването на мерките.

“Имате малко време, за да планирате. Но според нас до края на май и определено до края на юни голяма част от тези блокади ще бъдат облекчени в значителна степен,” добавя той.

Сорел посочва като пример Nike, която отчита 80% увеличение в потреблението на приложението си за тренировки в Китай през последното тримесечие, което води и до по-големи продажби онлайн.

Експерти: Ето как ще изглежда бъдещето на онлайн търговиятаВ момента електронната търговия преживява истински бум във всички сегменти от пазара

Сорел очаква V-образно възстановяване в някои сектори и казва, че марките би трябвало да се възползват от относително ниските цени на рекламата в онлайн медиите.

Онлайн пазаруването и стрийминг услугите получиха подкрепа след оставането на повече хора у дома и Сорел очаква скокът в електронната търговия да продължи.

Що се отнася до S4 Capital след пандемията, Сорел казва, че компанията се отказва от наемите на част от офисите си в Лондон и Ню Йорк.

“Отказваме се от тях, отчасти защото нашите хора ни казват, че предпочитат да работят от вкъщи … Така след блокадите ще бъдем много по-гъвкави относно придвижването до и от работа". Той също така очаква да пътува по-малко.

“Ще посещавам по-малко събития. Ще внимавам да използвам времето си много по-ефективно”, казва Сорел.