Френският автомибилен гигант Renault SA регистрира рекордна загуба през 2020 г.

Ограниченията, наложени заради пандемията от COVID-19, доведоха до рязко свиване на продажбите на автомобили в Европа, която е ключов пазар за компанията, пише Bloomberg.

Френският автопроизводител отчита нетна загуба от 8 млрд. евро за миналата година. Тя надвишава прогнозите на анализаторите, които бяха за отрицателен финансов резултат от 7.85 млрд. евро.

По-голямата част от загубите са натрупани през първото полугодие, когато строгите карантинни мерки в повечето европейски държави буквално замразиха автомобилния пазар.

"2021 г. ще бъде трудна, имайки предвид всички неизвестни около здравната криза, както и дефицитът на електронни компоненти. Нашият приоритет е рентабилността и осигуряването на паричните потоци", се посочва в изявлението на главния изпълнителен директор на компанията Лука де Мео.

Въпреки рекордните загуби, от Renault отчитат значително подобрение на бизнес средата през последните шест месеца на годината. За този период оперативните приходи на автомобилния гигант надвишават разходите с 3.5 на сто.

Де Мео пое управлението на компанията през юли 2020 г., след като неговият предшественик беше отстранен във връзка със скандала около ареста на бившия президент на компанията Карлос Гон.

Основните приоритети на новия изпълнителен директор са свързани с подобряването както на рентабилността, така и на взаимоотношенията с дългогодишните японски партньори на компанията в лицето на Nissan Motor Co.

Renault вече успя да реализира над 60% от планираните съкращения на разходите в размер на общо 2 млрд. евро. Един от основните проблеми обаче е дефицитът на глобалния пазар на електронни компоненти и чипове, който през последните 12 месеца е довел до свиване на производството със 100 000 автомобила спрямо планираното.

Продажбите на Renault за цялата 2020 г. се понижават с над 20% до 2.95 милиона коли.