Въпреки продължаваща пандемия от COVID-19 - или може би заради нея, 2021 беше година на постоянна промяна за швейцарската медийна група Ringier.

Във втората година от тази безпрецедентна криза компанията продължи да инвестира стратегически в продължаващата си трансформация.

С EBITDA в размер на 123.7 млн. швейцарски франка през 2021 г. (84.4 млн. франка в предходната година), Ringier Group отчита най-добрия си резултат, откакто се отправя на това пътуване към трансформацията си в медийна и технологична група преди 10 години.

След трудната 2020 г. приходите нарастват до 965.3 млн. франка през 2021 г. (953.7 млн. франка в предходната година). EBITDA маржът е на ниво от 12.8%, което е значително по-високо и надхвърля нивата отпреди COVID-19 (8.8% през 2020 г. и 11.6% през 2019 г.).

Резултатите са окуражаващи в целия портфейл на компанията през 2021 г. – в медийния сегмент рекламните продажби нарастват устойчиво от третото тримесечие на 2020 г. и са по-големи от очакваните. Стратегическото преструктуриране на вътрешното маркетингово звено в Швейцария Ringier Advertising в началото на 2021 г. също дава резултати.

Общите инвестиции в размер на над 200 млн. швейцарския франка в дигитални продукти на медийния и пазарния сегмент са два пъти по-големи, в сравнение с предходната година. Стратегическото преструктуриране на портфейла на Ringier Group е отразено в дела на EBITDA от дигитални дейности, който възлиза на 73% (69% в предходната година) и е висок, в сравнение със средното ниво за индустрията в Европа.

„2021 беше изключителна година за Ringier както във финансово, така и в стратегическо отношение. Освен стабилен растеж, постигнахме и високо ниво на рентабилност. Нашите рекордни финансови резултати и стратегическите постижения, които достигнахме през 2021 г., ще ни позволят да продължим да растем като медийна и технологична група.

Ние ще пподължим да инвестираме в органичния и неорганичния растеж на нашата група, която в момента развива дейност в 19 държави. Правим това, защото смятаме твърдо, че дигиталната трансформация все още не е приключила, а всъщност едва сега започва“, заяви Марк Валдер, главен изпълнителен директор и управляващ партньор на Ringier AG.

През 2021 г. дигиталните медийни услуги на Ringier увеличават пазарния си дял в почти всички държави.

Инвестициите в медийния портфейл на Ringier, и по-конкретно в дигиталните спортни медии, продължават. Ringier Group вече е отлично позиционирана в международен план и управлява водещи медийни марки с доказан опит в спорта на различни пазари.

Сред тях са Blick в Швейцария, Blikk в Унгария, Gazeta Sporturilor в Румъния, Sport.sk в Словакия, Blic Sport в Сърбия, Pulse в Африка, Onet и Przeglad Sportowy в Полша и Sportal Media Group и технологичната компания Digital Ventures в България, която стои зад Sportal365 - водещата в индустрията платформа за управление на спортно съдържание.



Ringier Group

За оперативното изпълнение на амбициозната стратегия на Ringier Sports Media ще бъде основана отделна компания на име Ringier Sports Media Group, която ще бъде с централа Зофинген, Швейцария.

При стартирането си тя ще включва дигиталните марки Sportal Media Group и Digital Ventures в България, заедно с тяхната водеща платформа за управление на спортно съдържание Sportal 365, както и Gazeta Sporturilor в Ррумъния и Sportal.rs в Сърбия.

Стилиян Шишков, основател и главен изпълнителен директор на Sportal Media Group, ще отговаря за по-нататъшното развитие на сектора на спортните медии на групата в световен мащаб.

2021 беше година на стратегически ходове за Ringier

През март 2021 г. Ringier придоби мажоритарен дял в Sportal Media Group и Digital Ventures OOD в България. Sportal Media Group обединява под един покрив някои от водещите онлайн медии в България, в това число Sportal.bg - най-успешния спортен уебсайт в страната.

Digital Ventures OOD пък е компанията, която стои зад Sportal365 - уникална в световен мащаб система за управление на съдържанието в сферата на спортните новини. Придобиването на тези две компании представлява важна стъпка за ускоряването на стратегията на Ringier по отношение на спортните медии.

В Централна и Източна Европа през юли 2021 г. Ringier AG придоби дялове в Axel Springer SE в Унгария, Сърбия, Словакия и Балтийските държави. Ringier Group в момента притежава 100% от дяловете в тези страни, с изключение на Словакия, където настоящите съакционери запазиха миноритарни дялове.