Руската компания за споделени електрически скутери Whoosh набра 2,1 млрд. рубли (33,23 млн. долара) при първично публично предлагане (IPO) на Московската борса (MOEX), като постави акциите си под тикер WUSH. Събраната сума е в долния край на първоначалния ценови диапазон, съобщиха от фирмата.

Корпоративна Русия следи отблизо листването на Whoosh и опитите на компанията да се противопостави на икономическата изолация, наложена от Запада, с първото IPO от началото на войната в Украйна.

През октомври вторичното публично предлагане (SPO) на руския разработчик на решения за кибер и информационна сигурност Positive Technologies не успя да привлече достатъчно търсене от страна на инвеститорите.

Една акция на Whoosh е оценена на 185 рубли, което прави пазарната капитализация на компанията 20,6 млрд. рубли (326 млн. долара). Мениджърите й уточняват, че целта им е 400 млн. долара.

Анализатори, анкетирани от бизнес портала RBC, смятат, че поставянето в долния край на ценовия диапазон може да означава, че търсенето на IPO е по-лошо от очакваното. Въпреки това, те все още виждат единственото IPO на MOEX тази година като добра новина, като интерес проявяват не само инвеститори на дребно, но и институционални инвеститори.

Въпреки че вдъхва живот на умиращия пазар, дебютът на отразява малките обеми и зависимостта от инвеститорите на дребно на руския пазар, лишен от западен капитал.

„IPO-то на Whoosh е важно и защото е единственото IPO в Русия през 2022 г. Ние също така станахме първата технологична компания, чиито акции ще се търгуват на Московската борса. В допълнение към институционалните инвеститори, повече от 20 000 частни инвеститори станаха наши акционери след IPO, което подчертава нивото на доверие в нашата компания и нейните амбициозни цели“, подчерта главният изпълнителен директор на Whoosh Дмитрий Чуйко.