Samsung Electronics заяви, че очаква печалбата на компанията за четвъртото тримесечие на 2022 г. да се понижи, тъй като основният ѝ бизнес с памет-чипове и смартфони е изправен пред рязък спад в търсенето, пише MarketWatch.

Южнокорейският технологичен гигант прогнозира спад с 69% на оперативната печалба през тримесечието, приключващо на 31 декември, спрямо предходната година - или до 4,3 трилиона вона (груб еквивалент на 3,4 милиарда долара).

Приходите за тримесечието октомври-декември се очаква да намалеят на годишна база с 8,6% до 70 трилиона вона, казаха от компанията.

Очакваните резултати на Samsung са далеч под пазарните прогнози, посочва MarketWatch.

Анализаторите, анкетирани от FactSet, очакваха Samsung да отчете приблизително 7,1 трилиона вона оперативна печалба и 73,1 трилиона вона приходи. Компанията трябва да отчете пълните си печалби по-късно този месец.


Южнокорейският гигант Naver тества бъдещето на роботите с частна 5G мрежаРоботите, които носят името „Новобранец“ (Rookie), доставят кафе, кутии за обяд и разнасят куриерски пратки

Макроикономическите предизвикателства удариха силно Samsung през изминалата година, защото компаниите и потребителите ограничиха разходите за електроника след бума на покупките през ранните етапи на пандемията. Това доведе до рязък спад в търсенето на продуктите на Samsung, най-големият производител на смартфони, телевизори и полупроводници в света, коментира Wall Street Journal.

Ръководителят на потребителските устройства на Samsung Electronics очаква търсенето на технологии да остане бавно, тъй като високата инфлация, нарастващите лихвени проценти и силният долар натежават върху продажбите, съобщава изданието.

Хан Чонг-Хи, вицепрезидент и съизпълнителен директор на южнокорейската технологична компания, се надява настоящият спад в индустрията, прекъснал рекордните печалби на Samsung, да започне да се подобрява през втората половина на годината, допълва изданието.

Samsung планира да преодолее настоящите предизвикателства на пазара, като засили интеграцията на свързаните си хардуерни устройства – смартфони, умни часовници и др., със софтуерната си екосистема от приложения - област, в която към момента изостава от конкуренти като Apple.


Samsung вижда светлина в тунела в края на 2023 г.В момента компанията прави икономии от мащаба, за да защити печалбите си

„Кризата обикновено създава нова възможност. Когато всичко е стабилно, е трудно да разклатиш пазарния ред“, казва Хан пред Wall Street Journal в първото си медийно интервю, откакто зае позициите вицепрезидент и съизпълнителен директор преди 14 месеца.

Samsung създаде нов екип, обединяващ служители от всяко продуктово звено, за да работи за подобряване на изживяването на потребителите, казва още Хан. Офисът на екипа включва стаи, имитиращи реални домове и други пространства, където свързаните устройства се тестват и разработват в много сценарии.

Целта е устройствата на Samsung и неговите партньорски марки да работят по възможно най-безпроблемния начин - с това компанията се стреми да увеличи потребителското търсене и лоялността към своята гама от смартфони, телевизори и други уреди.

Анализаторите казват, че разграничаването на смартфоните на различните производители само чрез нови функции на устройството и и по-добри спецификации е все по-трудно. Това повишава стойността на интегрирането на множество устройства и услуги, които разширяват потребителското изживяване, коментира WSJ.


Следващата битка между Google и Apple е за душата на вашия автомобилВ бъдеще изборът на смартфон екосистема – Android или iPhone – може да определи коя марка и модел кола ще изберете

През последните години Samsung се бори срещу конкурента си Apple, за да защити своя дял от пазара на първокласни смартфони, където се генерират по-голямата част от печалбите на индустрията. Apple обаче успя да изгради ексклузивна екосистема от свързани продукти и услуги, която помага за привличането на нови потребители и ускорява задържането на клиенти.

Ако Samsung успее да разработи подобна на Apple екосистема от добре свързани устройства и услуги, това може да удвои маржа на печалбата от потребителските технологични бизнеси на компанията в дългосрочен план, пише още WSJ, цитирайки пазарни експерти.

Днес Samsung е лидер на световния пазар на смартфони по отношение на общите доставки, но Apple доминира на първокласния пазар. През последните две години пазарният дял на Apple при смартфоните на цена над $600 се е повишил с приблизително 10 процентни пункта до 77% към 2022 г., докато делът на Samsung е намалял с около 5 процентни пункта до 16%, според компанията за изследване на технологичния пазар Counterpoint Research.

Samsung също така е изправена пред интензивната конкуренция от страна на китайските производители на смартфони, чиито устройства завладяха потребителите от нисък и среден клас. Глобалният оперативен марж на печалбата от смартфоните на Samsung се е свил през последното десетилетие от 23% на 10%, до голяма степен поради конкурентния натиск от страна на китайските марки, според TechInsights.

Apple ускорява изнасянето на производството на iPhone от КитайСътресенията в iPhone City от последните седмици мотивираха Apple да забърза трансформацията на производствения си процес

Докато геополитическата несигурност и локдауните заради Covid-19 в Китай нарушиха веригите за доставки за глобални производители като Apple, Samsung остава устойчива, подчертава Хан. Компанията промени логистичните маршрути, за да гарантира, че фабриката в Мексико, която преди това произвеждаше само продукти за пазара на САЩ, ще може да доставя продукти в Европа, когато е необходимо.

Фабриките на Samsung са разпръснати на множество места, с четири основни производствени обекта за смартфони в Южна Корея, Виетнам, Индия и Бразилия. Компанията има фабрики за домакински уреди в 10 места по света.