SAP България отбеляза 20 г. от стъпването си на българския пазар

432
SAP България отбеляза 20 г. от стъпването си на българския пазар

© SAP

Потребителското изживяване, дигиталната трансформация и управлението на технологичните процеси с иновативните решения на SAP бяха сред ключовите теми на SAP NOW Bulgaria, който се проведе на 17 октомври 2019 г. в София Тех Парк.

Поводът – отбелязването на 20-ата годишнина от стъпването на компанията на българския пазар – събра над 350 гост-лектори, представители на мениджмънта на SAP от страната и чужбина, клиенти и бизнес-партньори. На сцената на ексклузивното събитие бяха представени най-актуалните тенденции чрез вдъхновяващи истории на успеха и реални примери от Икономиката на изживяването – от продукти и услуги в различни сфери на бизнеса до специфични „индустрии“, като спорта например. 

„Радвам се, че вече двадесет години SAP Bulgaria не просто се адаптира към тенденциите в света на иновациите, а на практика създава тези тенденции. В този пазар днес силите са експоненциални – ако преди цикълът на нови технологични развития беше десет или двадесет години, днес иновациите излизат на всеки три до шест месеца. SAP се отличава с холистичния си подход в акумулирането, обработката и анализа на големи информационни масиви, където ключови са не просто оперативните данни, а данните за преживяванията на потребителите“, заяви Радомир Миланов, управляващ директор на SAP България, при откриването на SAP NOW Bulgaria.

Успешната стратегия на SAP и в България се основава на анализ на нуждите на клиента, независимо от фазата на развитие, в която се намира конкретното предприятие. Автоматизацията на процесите помага и на малки или наскоро създадени компании да са конкурентноспособни не само на локалния, но и на международния пазар.

SumUp - компания за мобилни плащания, създадена в България през 2012 г., е пример за това. Тя стъпва на нови пазари именно благодарение на технологичните решения и сътрудничеството си със SAP. „За седем години уникалната идея на SumUp се разви до бизнес, който бележи ръст от 100% година след година. И този ръст доказва, че технологичните иновации осигуряват възможност да се инвестира наново, тъй като натрупаните данни могат да се ползват за нови ниши и нови бизнес модели“, коментира Румяна Тренчева, старши вицепрезидент „Глобална партньорска мрежа и Общ бизнес“ на SAP в Централна и Източна Европа.

Днес, в ерата на Икономиката на изживяването, заради динамиката на иновациите, хоризонтите на планиране все повече се скъсяват, а стратегиите непрекъснато се видоизменят според нуждите на клиента. Целта на успешния бизнес е интеграция на технологичните процеси така, че фокусът да е върху анализа на емоциите на потребителите и създаване на цялостно  потребителско изживяване. 

Когато обаче аудиторията се състои от над 650 млн. футболни фенове по целия свят, предизвикателството е огромно. Михаел Фихтнер, главен дигитален директор на ФК Байерн Мюнхен, сподели, че чрез дигитализацията, чрез управлението и анализа на big data, които извършва,  футболният клуб цели не толкова допълнителна комерсиализация, а да направи уеб-платформите си привлекателни и ангажиращи за феновете.

Всеки месец платформите отчитат 1 млрд. интеракции с фенове. А благодарение на атрактивните дигитални решения клубът печели нови партньори и бизнес клиенти. Само за две години, благодарение на иновативните технологии на SAP, футболният гранд развива модел с 250 различни ролеви профила в зависимост от категориите потребители, за да осигури пълноценно и индивидуализирано изживяване на своите почитатели.

И днес те не просто получават поздравление за рождения си ден от ФК Байерн Мюнхен, а от любимия си футболист. Според Фихтнер дигитализацията не е само IT-тема, тя е тема на всички бизнес дивизии и те трябва да дадат импулс за тези процеси.

Фолкер Хайн, технологичен директор в SAP за централна и Източна Европа, запозна аудиторията с това как технологичните решения помагат на компаниите да открият пролуките и дефицитите в изживяването, в цялостното предлагане на продукта и в обслужването, и да ги превърнат в градивен потенциал.

Тези процеси са тясно свързани и с механизмите за генериране на идеи и с техния път вътре в компанията – като накрая печеливши са не просто клиентите, но служителите и целия бранд.

SAP NOW Bulgaria се проведе с подкрепата на Intel, Red Hat, ScaleFocus, Digital Lights, BST, STEMO, ASAP, Елтрейд, „Информационно обслужване“, Sqilline и BULPROS. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg